Hopp til innhold
Litejk

Fluesnøre for Scott S4 9 fot #5

Recommended Posts

Eikre Evolo Long Belly eller Guideline Highwater i hvit eske for tørrflue og SA Mastery Wet tip flyt/synk eller Guideline Pounch til streamer. Til sistnevnte kan du sette på en kort polyleader om du må lengre ned. Alle veldig gode liner  :smile:

SA VPT likte jeg ikke, solgte det etter et par dager i elva. Bra til vannkast, men til resten var det middelmådig. SA SBT er en kortklumpline og noe du ikke bør ha som nr 1-line, men heller supplementere med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Når det gjelder snøre er det like stor meningsforskjeller som det er med stenger.
Jeg er for min del fornøyd med mine SA og RIO liner :smile: .

Jeg er dessuten fornøyd med ZPEY Crossover som er en veldig bra line.

Endret av Black Rat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jepp, er egentlig umulig å anbefale noe som helst innenfor fluefiske, finnes nesten like mange meninger som det finnes fluefiskere  :tongue:

Det aller beste er å prøve selv, men har man ikke den muligheten, vil man få en dyrekjøpt erfaring. Har gått den tunge veien selv, prøvd mye liner av ymse taperinger og kvalitet, men fant til slutt hva som funker for meg og da blir mine anbefalinger deretter

Rio Outbound Coldwater med blank klump er også bra, men litt ekkel å kaste med, men ikke værre enn at det går, pluss jeg vet ikke om den finnes i klasse 5? Lina er tung, så en i klasse 6 som jeg har, vil kanskje bli for tung selv om S4 er en kjepp av en stang? God line åkkesom  :smile:

Endret av storfemti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg