Hopp til innhold
Nobody

Fiskeutstyr som flybagasje

Recommended Posts

Hvordan pakker man best fluestenger, sneller, snører, vadesko og vadebukse for flytransport?  Ser det nevnes store stangtuber som rommer flere stenger men hva med vadesko og bukse og selvfølgelig alt det andre?  Jeg har vært litt inne på tanken med en slik snowboard bag hvor denne lett rommer 3-4 stenger i sine tuber pluss vadesko og bukse og sikker en del annet stasj.  Noen som har erfaringer med slike?  Tenker da muligheter for låsing av glidelåser og hvordan flyselskaper takler slike ”bagger”.  Hvilke bagger er å anbefale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg bruker tursekken min(95l). Ikke hatt noe problem og den har vært verden rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bruker kun svære hockeybagger uten hjul på mine reiser i dag. De har meget stort volum, er greie å pakke og har svært lav egenvekt. Bruker bobleplast for å beskytte innhold som krever det. Slike bagger er greie å stable i bil såvel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bruker en dykkerbag med solide glidelås.  Låser av glidelåsene med strips - da det på flyplassene er blitt mer, og mer vanlig - å sjekke bagasje.

Da slipper de å ødelegge dyre hengelås.  Gamle strips - erstattes med nye  :smile:  - av flyplasspersonell. Har stengene i de letteste tubene jeg har. Snellene i solide, men lette plastbokser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg