Hopp til innhold
kvinalax

Snart 2015.Hvor går fisketuren dette året?

Recommended Posts

Vi er snart i 2015.noen har booket fiske allerede,andre sitter på gjerdet og venter.

Hvor og når går turen til lakseelver dette året?

Selv har jeg prioritert Gaula i noen år nå.2015 blir det nok ikke trøndelagstur for min del.

Det som er klart nå er sesongkort i Kvina og en tur til Suldalslågen i starten på september.

Mulig Lygna og Mandalselva også får besøk iløpet av kommende sesong...

Fortsatt god julefeiring

Mvh kvinalax

Endret av kvinalax
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg må stå på båsen i juni og juli, allerede oppklart. Slik det har vært noen år nå. Da blir det nærfiske som gjelder, med bare litt kjøring. Og rom for litt mer kjøring i helgene, men max to-tre timer en vei.

Når ferien svinger innom i august, er det "beste" fisket kommet på disse traktene med både laks og ørret i elvene, og elvene blir bedre for fluefiske nå som den verste snøsmeltingen er over. Og da er det egentlig ingen god grunn til å reise bort på fiske.

Men ingen fare, jeg får svinget stengene rikelig. Men jeg kunne ha tenkt meg et bedre junifiske.

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stjørdal på åpningen, orkla, forhåpentligvis Lærdal og Lågen i august...

Endret av MariusN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir vel som Marius, åpning i Stjørdal. Så blir det mer Stjørdal litt lenger ut i juni, videre planer er ikke lagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir vel som Marius, åpning i Stjørdal. Så blir det mer Stjørdal litt lenger ut i juni, videre planer er ikke lagt.

Får få noen tips av deg jeg da Boye, aldri vært i Stjørdal før!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får få noen tips av deg jeg da Boye, aldri vært i Stjørdal før!

Send meg PM eller ring på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

2015 kan se ut til å by på mye farting, sikkert er i alle fall Orkla 1-17 juni muligens avkortning til fordel for Gaula.  Resten av sommeren kan bli hva som helst avhengig av hvor heldig man blir i loddtrekninger og budrunder.  Det skal kjøpes lodd både i vest og nord, mislykkes dette så kan det vanke fiske i Nord Trøndelag eller att jeg setter meg i "kråka" for å reise langt-langt vest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ukestur til stabbursdalen (ørret-tur) noen dager i kvalsundelva, noen dager i skaidielva og russelva samt x antall dager i repparfjordelva!:) og ymse små/dags/helgeturer på vestkysten av finnmark etter ørret og røye!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I år så er det småelvene i Troms som får all oppmerksomheten. I mange av de så går det fisk av bra størrelse som er en utfordring å ta med  enhands klasse 6 eller 7.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bortsett fra hjemmeelvene, frister det å utforske noen nye elver i Finnmark og kanskje Beiarelva i Nordland.

Men sommeren er kort!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

River Dee, Lærdal, Eidselva, Orkla, Årøy og Suldal. Anslagsvis rundt 80 døgn kvalitativt laksefiske. Har søkt på Altafisket og, men so heldig blir ein nok ikkje..!  Har som mange andre, med rette, kutta kraftig ned på Trøndelagsfisket dei siste åra, men tek ei veke der i år og trass i idiotiforvaltninga av elva.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Drittlei av det elendige og overprisede fisket i Gaula ihvertfall.. Blir Emån i Mars, spesialvaldet i Verdaln noen uker i juni/juli og kanskje sjø ørretfisket i Alta i starten av sept...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir vel de lokale elvene som blir frekventert i år også. Verdalselva, Namsen, og forhåpentligvis Steinkjerelva!! i år. En tur eller to blir det sikkert til Stjørdalselva også, selv om jeg er møkk lei den elva. Aldri truffet noe godt med tanke på oppgang, forhold og vannstand.. Tror heller ikke her det blir prioritert noe fiske i Sør delen av Trøndelag. Etter flere turer med tragiske forhold og frivillig tidlig hjemreise fra Gaula, så frister det ikke i det hele tatt.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

I år blir det dei lokale elvane Flekke og Dalselva dersom regngudane er på mitt lag i år. Utover det, blir det andre veka i Juni brukt på upper Namsen, so blir det fire døgn i nedre del av Lærdal, i juli blir det ei veke i øvre delar av Lærdal, samt innom Gaular eit par dager, dit skal eg også i september. Berre det kan regne skikkelig innimellom turane mine, slik at eg får fiska heime også, skal dette bli ein fantastisk sommar :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir vel Finnmark som vanlig i år også. Så får man se om det blir 3 uker eller 3 måneder

Få ting som slår små elver, lette stenger og hissig smålaks

245

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg