Hopp til innhold
roli

Skottland 2015

Recommended Posts

Da er vel tiden inne til å starte en ny tråd i verden.

I dag er det faktisk 7 uker til river Dee i Skottland åpner for en ny sesong. Og det er 9 uker til jeg drar dit.

Gleder meg like mye hver gang.

I 2014 var det er kjempesesong der vi var i river Dee. Blir spennende å se om den blir like bra i 2015.

Er det flere herfra som skal over?

Og slik ser det ut i Bridge Pool i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg skal fiske Ballogie og Carlogie uge 11 (midt marts) som jeg plejer. Jeg forventer massiv dækning af din uge på tråden her som opvarmning ;-)

Den tidlige del af sæsonen i år var speciel på Ballogie Beatet, eftersom alle de fisk der IKKE var i elven, af uransaglige årsager havde valgt at stuve sammen omkring Potarch Bridge, indtil månedskiftet april/maj, hvorefter de alle trak væk over en nat..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja det var en fantastisk sesong i år og da spesielt i februar. Kjekt at fisken stoppet der vi var. Lenger ned i elva føk den bare forbi i full fart.

Jeg skal prøve å få dekket den uka på tråden her ja :-)

Ikke så lenge igjen nå :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er et fint vald. Rett ovenfor der vi fisker. Du kommer dit kanskje uka etter at vi har vært der? Vi drar hjem 22. feb.

Du har sikkert sett videoen fra Kincardine på youtube?

Får ikke lagt inn linken av en eller annen grunn, men søk på den på youtube så finner du den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det høres bra ut. Har sett videoen på youtube og på fishpal, og det ser jo meget bra ut. Vi kommer dit rett etter dere. Er det noen som vet hvis der er noe bra boende i Kincardine O Niell? Og hvis en må ta leiebil fra lufthavna i Aberdeen eller er der alternativer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er jo litt vakkert da... :smile:

Vakkert er det nok, men ikke mye stroem akkurat naa!! Om nivaaet ikke gaar opp fort, vil nok Ballogie, Borrowston og Kincardine samt de oevrige valdene oppover stresse litt for aa skaffe varene, me think!! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Dette varierer så fort at en kan aldri vite. For et par dager siden var det mere enn nok strøm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Høres spennende ut. Har kjørt forbi, men aldri fisket der. Du får prøve deg litt på Nessie og da for Moriston renner jo ut i Loch Ness hvis jeg ikke husker feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Yepp Roar! Moriston er en veldig tidlig "elv". Springsalmon raser gjennom ness-elven og loch ness til Moriston-oset. Kanskje dem er redd for Nessie? Every year the same procedure, Helge? :smile: Din blogg er nede?

Samme for oss. Dee elven på Månedskifte April/Mai, Aboyne Castle og Monaltrie. Håper for mere fisk i år!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da er sesongen i gang i river Dee. Fikk en tlf på formiddagen fra kompisen min (Tom) at han hadde fått en springer på rundt 15lb. I boat pool for de som er lokakjente. 3 fisk fra Carlogie og Ballogie. 1 fra Commonthy. 1 fra Inchmarlo og 1 fra Upper Blackhall. Det er 7 foreløpig. Dukker nok opp noen flere. Men Tom var kjempefornøyd.

Det var lite vann og småkjølig. Snøen hadde lagt seg på morgenen.

Slik så det ut i dag tidlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fiska Kincardine og Borrowstone første veka i mai for 15 år siden. Boat pool er en nydelig høl[emoji4]

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Der blev også taget fisk på hhv. Upper Blackhall og Cairnton Beat i dag. Endnu ingen Indrapportért fra de 'Lower' Beats...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her er første dags fangst i river Dee

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Moriston er en tidlig elv ja, med relativt høy snittvekt på fisken. Dette blir min andre tur dit, jeg var der første gang i 2013. Jeg så ikke Nessie, men så brukbart stor laks :D  
Bloggen min er nede ja, tiden strekker ikke til lengre for den.

Cheers

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

River Dee Februar

Rakk aldri å skrive noe fra turen til river Dee, men nå er bilder og video lagt inn på bloggen min.

Noen ganger er laksen der og noen ganger er den ikke der :blink:

I fjor hadde vi 15 springere på ei uke og i år hadde vi 2.

Men det er klart at når en kommer fra Norge i februar og er ganske fiskesugen er det helt topp å komme til Skottland.

Jeg fikk rundt 16 kelt. Mange av dem i fin størrelse og de aller fleste var sølvblanke og feite. Så mange av dem var det ikke lett å se om det var kelt eller springer.

Spreke var de også. Så eneste måten å se det på var å sjekke gjellene. Er de grå er det kelt.

Men som sagt mye av dette ligger på bloggen min.

Der er det også en egen avdeling for annet snadder - som sneller og stenger.

Har mange av disse på bloggen og de finnes også i boka mi "The Lindsø Collection". Det er en del her inne som har kjøpt boka og nå holder jeg på med tredje utgave.

Den blir betydelig større av en eller annen grunn :smile:

2. versjon var på 160 sider ca. og 3. versjon ligger an til å bli på 450 sider. Jobber med saken :biggrin:

Og blogg adressa mi står rett under her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg