Hopp til innhold
Ole J Olsen

Noen som har erfaring med Orvis Helios 2?

Recommended Posts

Jeg har en h2 switch i klasse 7 som jeg er veldig fornøyd med. Lekker og ultralett stang. Den er tipflex, og så lenge tuppen ikke overbelastes (må roe ned litt sammenlignet med f.eks sage tcx stanga) så går det så det suser. Hvis du har en litt "brutal" kastestil så er nok midflex et bedre alternativ, har ikke testa andre h2 stenger så vet ikke. Kjøpte et hydros 3d snøre som jeg syns funker bra, men liker ikke teksturen. Lager lyd og skraper opp hånda. Hvilken klasse tenker du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Tenkte på Tip Flex i klasse 5. Fikk stanga i går så har ikke prøvd den ennå. Bortsett fra litt på plenen:) Kjentes meget bra ut. Stor forandring fra første tip-flex stanga kjentes det ut som.:) Så nå gjelder det å få tak i snøre som passer så godt som mulig. Liker ikke "skrape"snører som sharkskin/sharkwave etc jeg heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tenkte på Tip Flex i klasse 5. Fikk stanga i går så har ikke prøvd den ennå. Bortsett fra litt på plenen:) Kjentes meget bra ut. Stor forandring fra første tip-flex stanga kjentes det ut som.:) Så nå gjelder det å få tak i snøre som passer så godt som mulig. Liker ikke "skrape"snører som sharkskin/sharkwave etc jeg heller.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stilig. Mitt inntrykk er at h2 stengene takler de fleste snører både over og under klasifiseringen. Ikke helt godt å komme med en konkret anbefaling da jeg ikke har prøvd stanga, men det er sikkert noen her på forumet som hard en. Event kryr det av diskusjoner på andre forum. Det er nok bare å finne fram snørene du har og sette igang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg holder på å bygge en Helios i kl 5, og er veldig glad jeg valgte midflex, den passer min kastestil veldig godt. Tipflex blir alt for bløt i tuppen for min del. God stang med en jevn bøyningskurve ved økende belastning. Rask recovery, og veldig lett.

Er litt usikker på bruddstyrken i stengene. De har veldig tynne vegger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva skal du fiske etter? Og hvordan? 

Stanga et "stort spenn" og en kan bruke flere snører. Hvor god en er til å kaste. Et enkelt all round snøre er RIO Gold i #5. Men her må du prøve deg litt frem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vanlig ørretfiske den skal brukes til. Har gode erfaringer med scientific anglers liner. Får prøve litt forskjellige. Tenkte bare d var lettvint om noen hadde en perfekt kombo å anbefale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg