Hopp til innhold
SteinarFiske

Klumpvekt til SAGE TCX 10150-4?

Recommended Posts

Jeg fortsetter diskusjonen rundt klumpvekt til Sage TCX 10150-4 her. For å se tidligere innspill og starten av diskusjonen se tråden "Nextcast liner

Takk Guru33 og MariusN for anbefalinger på linevekt til TCX'n. Jeg må bare prøve meg frem. Nå har jeg fått anbefalinger alt fra 38g til 46g. Da sier det seg selv at personlige preferanser spiller mye inn her. Det ser ut til at stangen har et stort "grain-window" men vil ikke antall gram og ha en betydning for hvordan stangen lades? Denne stangen er jo rask og jeg ville tro at med klumper på 38-42 vil stangen forbli rask, men at med klumper på 45-46g vil man temme den noe? Eller blander jeg begreper her? Vil stangen aksjon påvirkes av belastning mot at klingens "recovery" eller raskhet forblir den samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har selv en 914-4 og har 36g på denne. 11.5m. Funker flott dette, men har litt lyst å prøve litt tyngre. At stanga er rask, og med tyngre snøre så kan jeg tenke meg til at det blir mer katapultfølelse når du kaster, siden det er rask recovery. Sistnevnte er kun spekulasjoner og hva JEG tror :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Stangen er ganske rask, men en merker at grafitten henger litt etter de beste i dag. Har denne stanga og liker den godt. 
Fungerer supert med Powertaper 40-42 gram int/synk mv + poly,  

Endret av Sageman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fikk du testet ut hvilken klump vekt på Nextcast sine liner som fungerte best på TCX'n ?

Endret av guru33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke all verden, guru33. Men som et oppslag viser akkurat denne databasen slikt resultat. Det behøver ikke å bety så mye.

Nex.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg