Hopp til innhold
Silver_Grey

Klump og/eller WF-snøre til Zpey Infinity 9'6 klasse 8?

Recommended Posts

Sliter med å finne riktig klump / riktig klump-vekt til denne stanga. Kunne også godt tenkt meg et hel-snøre som passer. Skal i all hovedsak brukes til spey-kasting. Noen som har erfaring med noe som fungerer bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei.

Har samme stange og bruker GL switch line i klasse 6. For min del funger det fantastisk. Kaster nesten kun underhånd...

Er det lina som kalles Switch Multi Tip WF? Ser at #6 lina veier 19 gr. Grunnen til at jeg spør er at jeg også leter etter en switch line eller line som er god på vannkast til #8 stang.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, det er denne linen. En av de beste liner jeg har prøvt til underhånd. Klumpen er ganske kort og tungt og funger fantastisk til underhånds!

Endret av dr.flo84

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja, det er denne linen. En av de beste liner jeg har prøvt til underhånd. Klumpen er ganske kort og tungt og funger fantastisk til underhånds!

Takker for svar! Setter den på lista over liner som skal testes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sage asf i klasse 5 fungerer bra til både under og overhåndskast. Switch chucker i klasse 5 er utrolig lettkastet. Royal wulff amush er tykk som ei klessnor, men til skagitstilen syns jeg den går som ei kule

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De klumpene jeg har prøvt på stanga er:

- Nextcast WA35 - 330 grains (21 gram): Fint snøre men blir litt for tungt for stanga.

- Vision Attack AH ST10F lappet ned til ca 21 gram: Kjennes litt vinglete. Får ikke helt dreisen på dette snøret.

- SA Scandi Extreme Head 19 gram: Blir for left for meg til spey-kasting.

Skal se om jeg kan få prøvt noen av de snørene som foreslås ovenfor...

Endret av Silver_Grey

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har også testet en del snører i 20-21 gram klassen, og det blir ganske enkelt for tungt ja. Går til nøds i overhåndskast, men stanga klarer ikke de ekstra grammene ved vannkast. Hold oss oppdatert hvis du finner noe annet som fungerer gull

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg bruker zpey sine compact klumper # 9 ( 20gr.) til denne stangen . Denne lengden og vekten på klumpene fungerer utmerket ! :)attachicon.gifimage.jpg

Ser forresten at det er mange som gjør som deg, og setter håndtaket på opp ned på disse stengene! Med håndtaket den veien, virker det mot sin hensikt.

Du vil få mye mer utav stanga om du bruker den riktig :)

Nydelig sjøørret.

Til trådstarter vil jeg anbefale å følge vektanbefalingen som står på stanga når du velger klump. Men hiv gjerne på en polyleader.

Endret av max_fishing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg