Hopp til innhold
Christer Arnevik

Snøreforslag til 11 fot klasse 9. Switch stang

Recommended Posts

Mener å ha lest et sted at denne stangen er klasset som enhånds stang. Så jeg ville innledningsvis ha testet et sted rundt 26 - 30 gram "klumpvek"t forutsatt at også vannkast skal brukes.

Men dette vet vel Zpey og de er flinke til å svare på spørsmål. I motsetning til en del andre leverandører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har stanga i klasse 7. Bruker den utelukkede til underhåndskast med to hender og har endelig fått et oppsett jeg er fornøyd med. Klumpen er ca 24-25g og altså godt over de 15-19 som er anbefalt. De anbefalte vektene treffer kanskje bedre på enhåndsbruk, men jeg ville nok sikta mot noe i overkant av hva Zpey selv har anbefalt på stanga. Hvor mye du skal dra til avhenger vel av hvordan du vil bruke den.

Sent fra min HTC Desire X via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ei Zpey Real Steal 11 fot klasse 9. På den bruker jeg Zpey Fusion 21 gr pluss polyleader, SA Scandi Extreme Head 360 grains (23 gram), og SA Skagit Extreme Head 360 grains (23 gram) pluss Rio Skagit MOW Light 10 fot T8 spiss. Den siste kombinasjonen er artigst - går som ei kule og er fin til lurefiske rundt steiner etc.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva er fordelene med vanlig langt WF line kontra skagit-klumper egentlig? 
Jeg kaster utmerket med WF, men prøvde en klump i sommer å sleit noe jævlig til å få rette fine kast egentlig. Er det meningen å kaste stygt med skagit-klump eller er det bare jeg som gjør noe veldig feil?  :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg