Hopp til innhold
ryggknekkeren

Guideline 3D

Recommended Posts

Hei! Jeg har i flere år vært en stor tilhenger av Guidelines trippel density klumper, og utgavene F/I/S2 og I/S2/S4 er blant favorittene både å kaste med og som fiskesnører. Når det gjelder F/H/I varianten (#10/11) blir jeg derimot ikke klok; uansett hva jeg gjør kasteteknisk får jeg ikke denne til å gå "beint" i spissen og slå fint over ved moderne speykasting. Dette selv om fortommen er perfekt tapert og teknikken akseptabel.Jeg har ikke dette problemet med noen av de andre klumpene i denne serien. Er det noen andre som har erfaringer med dette? Er det noen form for ubalanse mellom de ulike densitetene i akkurat dette snøret?

Vh Paul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hadde akkurat samme erfaringen som deg, så mine f/H/I klumper ble solgt og aldri savnet. bruker lett tohånds og enhånds med f/s1 som substitutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for tilbakemeldinger! Jeg tenkte også å prøve med en polyleader, men skjønner ikke hvorfor akkurat dette snøret skulle behøve det for å slå fint over.. Tidligere var det jo ikke uvanlig at flerdensitets- snører var ubalansert om det var stor forskjell på synkegradene mellom seksjonene, men det er det jo ikke her. Og de andre snørene i serien er jo kjempegode å kaste med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bruker den i 9/10 på 36-37 gram på en 13.6 fot LTS Explosive. Fungerer veldig fint for meg. Bruker de andre klumpene du snakker om også, og det er vel F-I-S2 jeg bruker mest. Jeg bruker ikke polyleader, og med noe tyngre tuber bruker jeg ikke en gang tapert fortom, men fluorcarbon på 70-100cm. Funker fint for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg