Hopp til innhold
Goku

Trenger hjelp til info om Ranaelva

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg skal jobbe med et prosjekt gjennom universitetet på Ås (NMBU) som landskapsarkitekt i Ranaelva, og trenger hjelp fra miljøet. Spørsmålet er mange, men hovedsakelig trenger jeg å vite om fisking i elva, situasjonen, behov (gapahuk, turstier for lokalbefolkning og tilreisende langs elva) etc. 

Vi er en gruppe landskapsarkitektstudenter som har fått i oppgave fra Rana kommune å oppgradere industribyen gjennom blågrønn struktur, hvilket trengs i byen. Jeg har fått vite at Ranaelva er under rotenonbehandling for gyro, elva skal dog være en flott lakseelv. Kom i går til Mo i Rana, så jeg kommer til å undersøke litt nærmere på stedet for muligheter til eventuelle utforminger og forhåpentligvis komme i kontakt med lokalmiljøet på stedet. 

Hvis noen har vært her på fiske eller kjenner noen som fisker her, så vil jeg gjerne komme i kontakt for å lære mer om Ranaelva. Alle forslag tas imot med stor takk! Dette er prosjekt gjennom universitetet, men siden kommunen har engasjert oss fra Ås så er det muligheter for oss å påvirke planleggingen her oppe. 

Håper noen kan hjelpe til å kartleggingen, og kom gjerne med forslag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder