Hopp til innhold
rsspaparazzi

Noen som har prøvd seg på Mjøsørreten i Fura/Løten?

Recommended Posts

Lurer på om det er flere på forumet her som har noen erfaringer omkring å fiske i den lille elva Fura beliggende i Løten kommune?

Har selv vært ute nesten hver kveld de siste to ukene for å gjøre meg kjent med elva og dens muligheter. Siste mulighet for fiske er i dag da elven er fredet fra midnatt.

Har fått mye lokal brunørret som jeg har satt ut i elva igjen. Snittstørrelse på et par hundre gram. Bruker stort sett en #5 med et utvalg streamere.

/Rudi 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har fisket i fura siden jeg var omtrent 10 år, altså i 8 år. Jeg har opplevd at det er litt sjeldent jeg har fått fisk de siste årene, jeg fisker ikke med flue, men med spinner og mark. prøv en kulp som som ligger ved bura ved gamle demningen, prøv også nede ved løten mølle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann Chris :) Dette forumet er nok blitt litt avglemt. Har knekt koden på elvefiske i fura både med tanke på hvilke kulper og hva slags utstyr. Sesongen har vært snill og jeg kan notere meg mjøsørret på 1,4 - 1,5 - 2,2 og 2,3. Alt tatt på 3wt og 4wt med ei knallgod lakseflue i spissen:)  Fisker lengre ned enn ved den gamle demningen og mølla. Haukstad-dammen har gitt best uttelling:) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg