Hopp til innhold
svensvik

Garnfiske i elv.

Recommended Posts

Legger ut denne snutten om garnfiske i Tana. Bare fordi at jeg greier ikke å forstå at slikt er mulig. En middels lav intelligens strekker bare ikke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Forferdelig.

Men der nordpå er vel dette "godtatt kultur" på samme måte som lystringen i Agderåene på høsten. Det er vel aldri vits i å rapportere slikt til SNO eller politi engang da man bare risikerer å selv bli hengt ut som "angiver".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

lystringen i Agderåene på høsten

Husker at jeg som svært liten gutt ble med min bestefar som holdt Petromaxen i en hånd og greipa i andre, til gytebekk med store sjøørreter. (Helt ufattelig at disse store ørretene på inntil 5 - 7 kg kunne holde til slik ørsmå bekker). Fikk forståelsen av dette var svært ømtålelige greier allerede da, ut ifra forsiktigheten - tildekking av Petromax mv. Altså: Har ikke dette vært, og er, forbudt?

Garnfiske og faststående feller i ymse elver er vel lovlig ukultur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er rett og slett bare trist att garnfiske, kilenot, etc fremdeles er tillatt. Mtp de trusler som villaks- og sjøørretbestanden står overfor så føler en seg maktesløs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De skryter av at det er ulovlig fiske de holder på med. Men er det virkelig det? Selv tror jeg dessverre at det er "tradisjonsfiske" som man naturligvis ikke må forby. Spesiellt hvis "urbefolkningen" er involvert. Tradisjoner er viktige å ta vare på selv om de er forholdsvis nye,ødeleggende og i motsetning til tidligere tider ikke noe man må holde på med for å overleve. 

Friluftsfjorden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg