Hopp til innhold
Salaren

Kronerulling folks

Recommended Posts

Guest Asbj.R.

Når stortingspensjonen ikke er nok til å betale formueskatten, er løsninga snublende nær. Det er bare å redusere formuen, f.eks. gjennom en saftig donasjon til norske lakseelver.

Jeg klarer altså ikke å frembringe noe som helst sympati for ei dame som har gjort seg rik på å ødelegge for villaksen i landet. Til pass for henne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Betalte i fjor 39% av hver tjente krone i direkte skatt. Skatteetaten har innført en ordning med å opplyse om hva skattekronene blir brukt til. Gjett hvor mine gikk! Jeg forstår Salarens sterke empatiske følelser og de bølgene som går gjennom han, hans sterke ruelser og sinnsbevegelser og berømmer hans medmenneskelige engasjement. Men altså rått og brutalt, jeg kommer ikke til å delta i denne kronerullingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Send meg et kontonr. så setter jeg inn alle feriepengene mine. Tømmer sparegrisene til barna og panterflasker istedenfor å reise på ferie.

Stakkars menneske og så kommer sikkert lakselusa til å spise opp hele aksjeutbytte. Herre Salares. 

Endret av Fly-fish

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det noen som vet hvordan en starter Facebook gruppe for innsamling?

Gjør det Flyfish. Spør noen om hjelp hvis du ikke finner ut av det

Er ikke på Tryneboka selv men skal sannelig vurdere å lage en profil når jeg ser du har ordnet "støttegruppa".

Ellers takk Svensvik. Den barmhjertige Samaritan har vist ikke følgere der oppe i Valldal forstår jeg nå :biggrin: ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Et poeng her er vel at det kan se ut som om Berg-Hansen forsøker å bruke sin stilling som folkevalgt til å berike seg selv. Da nærmer man seg fort et etisk grenseland.

Videre er argumentasjonen hennes svak når hun sier: "Det er ikke likebehandling når personer som eier produksjonsutstyr som merder, båter og tauverk, må betale mer i skatt enn dem som investerer i eiendom og hoteller, hvor skatteverdien settes mye lavere".

Likebehandlings argumentet kan som hovedregel bare anvendes med tyngde om det ikke hadde vært likebehandling mellom eiere produksjonsutstyr til laks. Man kan ikke med tyngde kreve at forskjellige bransjer behandles helt likt, da bransjene nettopp er forskjellige.

:) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den artikkelen du referer til der er jo bare fantastisk. Dette hadde gått meg hus forbi men man kan trygt si at slikt "topper hele driten" ref. Kristian Valen. Men er sannelig ikke så sikker allikevel så mye som hu der har vært borti av tvilsomme saker.

Tidligere har jeg ropt etter korrupsjonsjeger Eva Joly for å granske hu dama der. Men Eva sympatiserer vel med Soria Moria menneskene så da er det bare å heller håpe at en eller annen lidenskapelig ivrig journalist kan hive seg på henne på samme måte som Jahre og Reksten fikk erfare dog efter de hadde forlatt denne jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den artikkelen du referer til der er jo bare fantastisk.

Bare hyggelig å få beriket minneboken din. Går ut ifra at det er hjerter og greier på den.

(Men det får stoppe der for denne gangen, jeg skal ut og kaste etter laksen. Hvis da linene trenger gjennom støvskyen som ligger over elvefaret).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da er FB gruppen opprettet.

Så sannelig! Men det mangler kontonr for donasjoner enda, da. Men det kommer sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alternativt kan man sende en sekk med beste sort pellets direkte til merdene hennes : Blir jo noen kroner spart  for den stakkars damen det også .

Og send gjerne rekeskall etter sommerens rekeaftner,så får laksen hennes rød farge på kjøttet i år også  .

Vi kan jo ikje miste deg Lisbeth ,kan vi ?

Du som har gjort så uendelig mye bra for kystnorge ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alternativt kan man sende en sekk med beste sort pellets direkte til merdene hennes : Blir jo noen kroner spart  for den stakkars damen det også .

Og send gjerne rekeskall etter sommerens rekeaftner,så får laksen hennes rød farge på kjøttet i år også  .

Vi kan jo ikje miste deg Lisbeth ,kan vi ?

Du som har gjort så uendelig mye bra for kystnorge ....

Innsamling av rekeskall er jo en lysende idee :rolleyes:

Husk at dette kun handler om penger. Ikke alt det fantastiske arbeidet oppdrettsnæringen gjør for å utrydde sjøørret og villaks. De klarer jo det utmerket.  Nei, dette er kun å hjelpe kjære Lisbeth ut av pengeknipa

Endret av Fly-fish

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men da stormer Frp til unnsetning og varsler at formueskatten skal settes ned, ganske så mye faktisk. Så da er dette altruistiske mennesket berget - i alle fall på litt lengre sikt. Inntil nye satser er på plass, håper jeg og tror at flest mulig bidrar med større og mindre donasjoner av ulike slag.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var det ikke Leppefisk som var løsningen her for kort tid tilbake..? http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Slar-lusealarm-3452206.html#.U6z5SPl_vT8

Mitt bidrag vil bli å ligge på magen på brygga med agnsnøre som i guttedagene å fiske bergnebb for så å gi disse til til Sinkaberg Hansen gratis. Regner med hun henter selv med tankbil og slipper disse stakkars bergnebbene oppi mærene sine slik at de kan ete seg stappmette på lus. 

Eller fungerer ikke leppefiskmetoden lengre..?

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Og her ser vi en slik faen(unnskyld utrykket) som snart er på vei til det politiske skafottet. http://www.dagbladet.no/2014/07/01/nyheter/olje_og_energi/landbruk/politikk/samfunn/34118931/

Mine aftenbønner er altså blitt hørt allikevel. Når jeg nå øyner et håp om å se ei hviss dame på samme vei med et kobbel av journalister på slep så vil jeg antagelig kategorisere med selv som troende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg