Hopp til innhold
maxmekker

Klumpvekt til Zpey HM Signature 11' #8?

Recommended Posts

Noen som har erfaring med hvor tunge klumper som passer til denne? Det står 18g på stangen, men det har virket som om Zpey, i hvertfall tidligere, underklassifiserte stengene noe. Noen som har testet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg bruker gramvekta som står på stanga. Hverken mer eller mindre. Behagelig og passer meg. Andre vil på død og liv laste på med extra gramvekt, noe som sikkert er bra for dem... Men det synes ikke jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir nok mest vannkast/tohånds, ja. Lurte mest på om de oppgitte 18g var ift dette, eller ment ift overhåndskasting. Har kjøpt noen 18g klumper nå, men hvis de blir for lette til vannkast, kanskje det hjelper å kompensere med noen polyleadere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har en 11' #8 Zpey Infinity og bruker Zpey-klumpene i klasse 8 på 18 gram. Litt uvant i starten da de føles ganske lette, men etter å ha fisket en stund med de synes jeg nå de er passe, og de går som f ... når man treffer med kastene. Zpey-stangene er vel primært konstruert for vannkast. Infinityen synes jeg kan bli litt slarkete ved overhodekast....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå har jeg Zpey Switsh Z1 11" 8'r og dette er favorittstanga som enhånds etter laks og en kastekanon som tar alle slags

kast men jeg bruker klumper rundt 25 g. Nå vet ikke jeg om HM-versonen har samme klinge og aksjon .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke lett å bli helt klok på dette, men sendte mail til Mathias Lilleheim i Zpey-teamet. Han anbefalte zpey unique II 18-20g til tohånds underhåndskasting.Får bare prøve meg frem litt. Takk for innspill!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg