Hopp til innhold
Sam

Enkle fluer til laksen

Recommended Posts

• I år - skal jeg gjennomføre 100% - det jeg har tenkt i mange år. Har bundet opp Sam`s Devil (gul, orange og noen sølvtråder. Sølv kropp.) i 3 forskjellige størrelser. Den andre fluen - er sort, og en plastkropp - uten farge av noe slag.

MEN: For å få litt forskjellige farger - har jeg bundet på forskjellig farger på treble Kamasankroker i str. 6,8 og 10. Fargene er rød, blå, grønn og sort. Med disse kombinasjonene - tror jeg laksen - blir like vanskelig å ha med å gjøre - som den har vært med alle de 100`ede mønstrene jeg har sjonglert med.

• Rema`s slagord - holder stort sett stikk - i mange sammenhenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ser ikke sjarmen i dette egentlig. Fluer er kult og har mye å si... Du kommer sikkert langt men fy så kjipt det er den dagen du står der med "feil" flue...

Dog lykke til og jeg ser fram til rapportene;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Feil flue - er det ikke - når laksen tar den:)

Skjønner at sjarmen - er noe avvikende.

Men er lei av å binde fluer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har 6-8 mønster jeg bruker derav 4 brukes mye... Vært år kommer det inn noen nye og noen forsvinner! Liker det sånn... Tull å ha 100 mønster i boksen så sant du ikke fisker i mange forskjellige elver...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du er inne på noe... Jeg tror personlig ikke fluemønsteret er det viktigste med ei lakseflue, men heller størrelse både når det gjelder lengde og volum.

Ser frem til å lese din rapport senere i sommer/høst.

PS !! Personlig synes jeg fluebindinga er en hyggelig syssel så jeg kommer nok til å fortsette med det og å prøve ut nye mønstre :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg