Hopp til innhold

Recommended Posts

Hei.

Noen her som kunne vært behjelpelig med å "sette sammen" en pakke for en allround stang for ferskvanns fiske?

Ønsker å lære meg fluefiske og tenkte jeg skulle kjøpe noe som var bra for nybegynner, men som også holder noen år.

Trenger ikke være noe uberfancy, men helst ikke mer enn 3000kr totalt (uten fluer).

Hva trenger jeg bortsett fra snelle og stang?...hvilken snelle og stang?.

Håper noen kan hjelpe til med å "bygge" pakker av deres favoritt-merker.   

Bare husk, jeg er nybegynner og ikke villig til å bruke 10-tusenvis av kroner på snelle og stang.

mvh

Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Ferskvannsfiske er så mangt. Laks, ørret, gjedde mv. Både enhånds og tohånds stenger er i bruk. Hvis du er litt mer konkret på elv/stillevann/fiskeslag, så tenker jeg at du får god veiledning fra dem som forstår seg på det du er ute etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Ferskvannsfiske er så mangt. Laks, ørret, gjedde mv. Både enhånds og tohånds stenger er i bruk. Hvis du er litt mer konkret på elv/stillevann/fiskeslag, så tenker jeg at du får god veiledning fra dem som forstår seg på det du er ute etter.

Enhånds tenker jeg. Aner ikke noe om fiskesteder. Jeg er nybegynner.   Mest interessert i ørretfiske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vi kan være behjelpelige med sette sammen en pakke som passer deg godt.

Tim Rajeff har på etterfølgende link allerede satt opp en komplett pakke (stang, snelle, snøre, fortom, futeral m/ plass til påmontert snelle) som passer perfekt til nybegynnere. Stangen har livstidsgaranti! #6 passer godt til allround bruk, sjøørretfiske i sjøen, ørret/røyefiske (i største laget på en vindstille dag i et lite tjern) og til og med lett laksefiske i små og mellomstore elver kan man bruke #6. Det er også lettere å lære seg å kaste kontra lettere utstyr.

www.keilir.no/butikk/fluesett

Ellers kan du også ta kontakt på post@keilir.no / 99777639 så kan vi hjelpe deg med å sette opp en pakke som passer ditt bruk/kastenivå.

Endret av Keilir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg