Hopp til innhold
MariusN

Str på stripping guides

Recommended Posts

Har en 13 fot 8/9 blank på vei inn og lurer på hvilke str på stripping jeg skal ha. Eller lettere sagt så har jeg kjøpt 2 agathe ringer på 16 og 12 mm. Ser de fleste produsenter bruker disse på overnevnte specs. Problemet er bare at agathe bygger litt mer enn vanlig ringer så inner diameteren blir noe mindre. Bestilte en 20mm men denne ble seff i en annen fargenyense.

Mitt spørsmål er om noen har formeninger om hva som bør være minimum og hvilke "risikoer" jeg tar ved å bruke mindre stripping guides?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Er det ikke greit at første ringen er litt trang slik at du slipper å få floka halvveis opp i ”masta”?  Selv foretrekker jeg de litt trange ca 12mm hull på første er helt greit, estetisk syntes jeg at med store stripping guides får stanga liksom et haspel preg.   Agate er ikke disse noe klumpete greier som hører hjemme på ”pandamat”?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Forstår ikke helt hva du risikerer med å sette på en 16 mm nederst. Tror det blir både pent visuelt på en såpass kort stang og helt klart funksjonelt.(Hvis ikke også du da har kastet deg over trenden med så tunge liner at de er tommelfingertykke).

Måtte jeg velge mellom 20 og 16, ville jeg ha valgt det siste.

Syns at velvalgt agate er pent, noe du selvsagt har sørget for. Ulempen er at hvis den får små hakk så blir den en linespiser. Men den tid - den sorg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har sjekka litt rundt nå å ser de fleste anbefalinger rundt er 16 12 mm på de to første så bør vel gå greit.

Smaken er vel som baken. Har sånne ringer på en annen stang også og liker det godt...

Takk for tips...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da fikk jeg svar fra en som har mye erfaring: rådet var bruk store ringer, du vil ikke ha for mye friksjon i starten... Dvs nye ringer må bestilles!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg