Hopp til innhold
Vegard PS

Upper Tweed

Recommended Posts

Vel. Siden sommeren kommer til å forbigås omtrent uten en eneste feriedag og bukkejakta går dukken da arbeidet adler mannen, vurderes nå en strategiplan for høsten. Elg- og hjortejakt faller forhåpentligvis på plass, men for å ikke kjøre totalt off topic var det nå denne fluestanga som skulle vært lufta da. Det får bli med kveldsturer i Nidelva og noen småbekker rundt om frem til august.

Har muligheter for Ettrick/Yarrow Water eller Upper Tweed (Selkirk - Peebles) i slutten av oktober/starten av november. Noen som har noen formening eller kjennskap til disse områdene? Er det stor forskjell hvilken av elvene man velger? Ørret må som før bare få være så mye ørret den vil for min del, men Thymallus tymallus har riktig farge. Tilfeldigvis en skrulling som har inside information om harrfiske i Upper Tweed?

Alternativt River Esk (Dumfries and Galloway)?

Skulle alt dette gå til skogen, blir det vel før eller senere 2015 også.

Endret av Vegard PS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Mener du at du skal fiske harr i Ettrick eller Upper Tweed??? Joda, det skal finnes en del av dem, muligheter for noen ganske store også mener jeg å huske. Har dog bare fisket etter laks der oppe selv, harr er liksom ikke helt med i tankegangen min. Uansett, det er en sjarmerende del av verden, du bør ta turen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Folk reiser til New Zealand for å fiske ting med masse prikker? Ville nok hovedsaklig blitt for laks, men Queen of the streams skulle nok absolutt fått en dag eller to også. Og som du sier, hører rykter om at det kan være store eksemplarer å oppdrive. Laks finnes det i et par hundre norske elver, jeg vet bare om en håndfull områder med stor harr her til lands  :blush:

Endret av Vegard PS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg