Hopp til innhold
Lilja_Norway

Fast intermidiet till kusten.

Recommended Posts

Förslag på bra lina mottas med tack!

Bästa jag prövat så långt är nya Airflow 40+ fast int. Men tycker den har väl lång tun fronttapering. Skjuter sämre än normalt första 5-7 metrarna. Speciellt med lite stora flugor. Går ju att kapa spetsen en bit. Men skulle gärna haft en som är optimal utan att ändra på den. Vill ha flytande runningline som inte är allt för tun. Blir fort knutar och fula ord. Förslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har en 40+ slow int i klasse 6. Bra line. Passet bedre med Loop Opti enn guideline lpxe.

Har og Guideline coastal klasse 7 i fast int. Har brukt den til zpey reel steel 11 fot. Glimrende å kaste med.

Har bestilt meg Loop cross s1 9´6 klasse 7. Denne stanga med coastalen tror jeg blir rå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har forska endel på SØ- liner i det siste. Skal du ha et slow int til grunt tangloppe fiske o.l er airflo ridge delta  clear ei knalline. Bruker du kurv så ha litt vann i denne. Lina skyter bedre da og ikke smør den. Coastal er gull i fast int, men ikke verst 350 kr mer enn airflo sixt sense i fast int. Dettte skyter og presenrerer meget bra. Bruker ridge sloe fast int og sixt sense fast int til sekseren. Når det blåser eller jeg trenger å kaste langt bruker jeg coastal slow int på sjueren. Funker som snus

Tom Aage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har forska endel på SØ- liner i det siste. Skal du ha et slow int til grunt tangloppe fiske o.l er airflo ridge delta  clear ei knalline. Bruker du kurv så ha litt vann i denne. Lina skyter bedre da og ikke smør den. Coastal er gull i fast int, men ikke verst 350 kr mer enn airflo sixt sense i fast int. Dettte skyter og presenrerer meget bra. Bruker ridge slow int og sixt sense fast int til sekseren. Når det blåser eller jeg trenger å kaste langt bruker jeg coastal slow int skyteklump på sjueren. Denne har jeg kobla tl en runningline fra et ødelagt coastal wf snøre- Skal du ha klump så vurder Varivas skyteline i laksestørrelse. Funker som snus

Tom Aage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tusen tack Tom Aage! Många bra tips! Hade gett några spänn för att få alla klumpvikter. Guideline Costal i wf6 väger 15gram. Någon som vet vart man hittar klumpvikten på Airflows linor??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Loop Cross S1 9'6" #7 og Costal Fast Intermediate #7 er en meget bra kombinasjon. Suveren snørekontroll og lengde.

Noe av det råeste (når det er mye vind) jeg har prøvd er Hardy Proaxis 9' #7 med Rio Outbound F/I #7, klumpvekt 18 gram (ikke Outbound short).

Endret av RGO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Prövat lite olika linor idag. Rio Outbound (långa) WF5 är den som känns bäst viktmässigt på långa kast. 13,6gram klump så ingen lätt lina direkt. Är vel ca samma vikt som Rio Perception WF6 till exempel. Blev rekomenderad SA Hover GPX WF6 som en knall kombo till Method 691. Beställt en till test. Och så testar jag med lite mer snabbsjunkande tafsar till att börja med. Förslag på bra tafsar med loop/ögla till snabbyte? S1 och S3 kanske hade vart nått? Plus vanlig då. Skall nog testa Airflow Ridge clear med. Ser spännande ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir Airflow ridge clear også produsert av cortland? GL snørene blir jo produsert av cortland.

Cortland 333 pro clear intermediate snøret koster under 200 nkr og fungerer. Jeg har landet over 30 Sjøørret i Oslofjorden i mars alene på dette søret.

Du kan kjøpe det her:

http://bit.ly/1kjtS4G

Kjøper du GL coastal betaler du mer for å få mindre fisk. Det samme gjelder Airflow ridge. Dyre snører som bare kjøpes av fiskere som er lurt av reklamen.

:) :)

Endret av Brage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Blir Airflow ridge clear også produsert av cortland? GL snørene blir jo produsert av cortland.

Cortland 333 pro clear intermediate snøret koster under 200 nkr og fungerer. Jeg har landet over 30 Sjøørret i Oslofjorden i mars alene på dette søret.

Du kan kjøpe det her:

http://bit.ly/1kjtS4G

Kjøper du GL coastal betaler du mer for å få mindre fisk. Det samme gjelder Airflow ridge. Dyre snører som bare kjøpes av fiskere som er lurt av reklamen.

Vil ikke si at ridge clear er er dyrt snøre da. Koster 450 kr... Er enig i at castal er overpriset, men jeg får ikke mindre fisk med det. Kanskje fordi jeg kjøpte på halv pris?

Tom Aage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På torsdag blir det heldag med havsöringsfiske! 

Airflow Ridge Delta fast intermidiet och SA Hover GPX på rullarna. Så får vi se vad som funkar. Har tro på att båda är bra linor och täcker lite olika behov.

Har lite olika polyleader taperade tafsar i olika sjunkgrad. Så borde bli bra! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøpte Cortland 333 og prøvde det i dag. Klasse 6. Mitt inntrykk så langt er at det er greit, men ikkje meir. Litt for tjukk skyteline gjer at det skyter dårligare. Skar dårligare gjennom motvinden og slo flua over dårligare enn SA Stillwater snøre i same klasse gjorde (slitt ut...).

Heilt greit, men 444 utgaven er betre. Den har eg i klasse 8. Kva er dei beste linene i røffe kystforhold med mykje vind? Nokre som skil seg ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Slik var førsteinntrykket mitt også. Nå, etter å ha brukt det noen sesonger, så synes jeg 333 fungerer bedre enn SA stillwater. Også i motvind. Det har nok mye med vane, samt innkjøring å gjøre. Videre har jeg gått en klasse opp iforhold til klasifiseringen på stanga. Nå synes jeg 333 #8 er bedre enn SA stillwater #7 i motvind.

Alt dette spiller imidlertid liten rolle. Snøret er bare en marginal del av det å få Sjøørret. Så lenge snøret er glassklart. Inntrekket, plassen, flua og ikke minst taktikken for avfiskingen av en plass, har mye større betydning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Cortlandsnørene pleier vel gjerne å være litt mykere i kulda.??
Syns skytelina på 333 er alt for tjukk...hadde faktisk problemer med å kjenne overgangen på det jeg kjøpte så jeg måtte plukke frem skyvelæret og klippe.Snøret er vel også litt for lett som jeg kan huske og med den feite skytelina i tillegg så blir det liksom ikke noe canonsnøre  :smile:

Endret av Thormill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan anbefale greys grxi clear int. Deilig og myk coating så 0 minne å grisebillig 220,- inklusive frakt fra Harrysportsmail i england. Bestilt mye derfra, rask levering;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Oi, er Grays snører clear så kan det være et fornuftig kjøp. Trenger et nytt #5 snøre, så da tester jeg det.

Takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Nå har jeg testet Grays GRXi #6 på en Z-Axis #5. Snøret et bra og bedre enn Cortland 333 pro Clear, syns jeg. Grays snøret kom inn til Norge under 200 kr grensen. Jeg kommer nok å gå over til Grays sitt snøre på #7 stanga også, hvis det er slitesterkt.

På minus siden så er snøret bare 25 meter, men ut bruker uansett å ha skytesnøre bak WF linene mine, så det blir ikke store forskjellen.

Når vi først er inne på snører så må jeg si at Airflo 40+ synk 5 virkelig har kommet seg. Før har jeg skydd snøret som pesten, blant annet fordi det røyk i skjøten mellom klump og skytesnøre. Nå har det nærmest blitt en uvurderlig del av sommerfiske oppsettet. Tommel opp til Airflo for god produkt utvikling!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg