Hopp til innhold

Recommended Posts

Hei! jeg har nylig begynt med fluefisking, og lagde meg bruker her i håp om og få litt hjelp av noen med litt erfaring innen gjeddefiske med flue. Jeg lurer på når det er for "tidlig" og begynne med gjeddefiske, eller om man kan bare gå rett på så fort isen brekker?

Jeg er ferdig i militæret 7. mars, og føler for og feire dette med en fisketur. Det er ikke noe is i området, men jeg er fortsatt redd for at det er for tidlig og at gjedda kanskje står på dypt vann. Jeg har fiska mye gjedde med Wobler, sluk, spinner osv. men det har som regel ikke vært på vårtid, men mer sensommer/høst. Så spørsmålet er vel som følger; Hvor står gjedda/Hva skal jeg bruke/når gyter den/er det for tidlig? :smile:  Hilsen ivrig fisker Østlandet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ble litt forundret over overskriften på tråden, og ikke minst brukernavn.  Trodde det var et annet forumsmedlem Erik Eikre som spilte oss et puss. 

Velkommen. :smile:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er flere muligheter. Hvis du ikke skal spise denne gjedda og det er greit at snitt størrelsen er 4-5 kg så kan du prøve deg i Hobølelva. Dette er en meget god fiskeelv som folk vanligvis hopper glatt over pga meander preget men det er tatt gjedder på 15 kg her. Det er også ørret i den øverste delen av denne. Som sagt fin fiskeelv til å fiske gjedde men hvis du skal spise fisken der så anbefaler jeg at du henger den opp et døgn etter kjeften og kapper av halen pga forurensing..  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg