Hopp til innhold
andyjose87

Island September

Recommended Posts

Hei. Skal være med madammen på en jobbtur til Island i slutten av september. Er det noe bra fiske muligheter i umiddelbar nærhet av Reykjavik,å som er bra så seint i sessongen. Skal være fra tors-søndag, så hadde vært kult å fått prøvd stanga. På forhånd takk=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har før booket ok fiskeri via den lokale forening. De har før haft en engelsk version af siden men den er ikke oppe pt. Du kan evt. Kontakte dem via mailen. De plejer sæt være meget hjælpsomme.

http://svfr.is

Mvh.

/Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har også booket fiske gjennom SVFR et par ganger. Fungerer fint, du kan enten bestille fiske online: http://www.svfr.is/vefsala/ eller sende en mail med forespørsel og ta det derfra. 

Går ut i fra at dere skal til Reykjavik? Her er noen forslag som kan bestilles gjennom SVFR:

Rett utenfor byen finnes Leirvogsá som er en fin liten lakselv som er åpen til 26.09. (i følge nettshoppen er det ledige hver dag på slutten av sesongen). Ellidaár som ligger nesten inne i byen stenger 15.09. så det blir kanskje ikke aktuelt. Det er også noen vann like utenfor Reykjavik som har ok ørretfiske, men jeg vet ikke så mye om dem. Et annet bra alternativ hvis du ønsker å fiske i elv er Varmá, 30-40 minutters kjøring øst for Reykjavik. Det er en del grisestor brunørret der, noen få røyer av bra størrelse ( 4 kg i alle fall), og på den tiden du skal til Island vil det være bra med sjøørret også. 

Den beste opplevelsen får du hvis du bestiller guide for fiskedagen(e), siden du er der såpass kort rekker du vel ikke mer en en eller maks to dager. Skal du ut av Reykjavik for å fiske trenger du leiebil, så den ekstra kostnaden guiden innebærer blir ikke så høy likevel siden han stiller opp med bil inkludert i sin pris. Foreslår du kontakter Iceland AnglingTravel (www.icelandangling.com), de kan ordne opp med alt du trenger. De formidler også fiske fra SVFR, uten at selve fisket blir dyrere enn om du hadde booket direkte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tusen takk for godt svar. Skal bo i Reykjavik,å siden jeg er med et annet reisefølge så begrenser det seg hvor langt jeg har muligjet for å dra. Men,Varmá høres veldig intresangt ut. Har sendt mail til icelandangeling. gleder meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du kan fort få en riktig fin fiskeopplevelse. Har fisket Varmá en gang og perset glatt på brunørret, i gjengen vår fikk alle ørret på 3,5 kg eller mer. Skal dog legges til at det er en spesiell høl i elva hvor mye av den store fisken står parkert, og begynner man å lete andre steder kan det være mer vrient. Men i september har det også gått opp en hel del sjøørret, og de kan man finne spredt ut på store deler av elva. Også disse kan ha fin størrelse, ikke uvanlig med fisk på flere kilo.

Reykjavik er i seg selv også en reise verdt, trivelig sted med hyggelig folk og bra uteliv. Lykke til med planene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg