Hopp til innhold
SondreP

Bug-Bond vs Clear Cure Goo

Recommended Posts

Har allerede begynt med sildefluene til Havabboren men har begynt å gå lei av Epoxy og Hodesementer. Har ikke gitt meg ut på UV trenden pga. Prisen men for en stund siden kom jeg over Clear Cure Goo(99-149kr). Dette limet har en mye hyggeligere pris enn Bug-Bond(249kr). Hva er forskjellen og er det evt. vert det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ikke direkte svar, selv testet jeg UV Clear fly finish fra loon, det fungerte iallfall strålende, 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker. Du skriver lim om den nederste linken, lurer på om det kan brukes på samme måte som epoksy hoder/kropp på saltvannsfluer?

Er helt blank på epoksy/ UV / Bug bond ec, men tenkte jeg skulle prøve nå.

Er det lang leveringstid på de produktene du linker til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takker. Du skriver lim om den nederste linken, lurer på om det kan brukes på samme måte som epoksy hoder/kropp på saltvannsfluer?

Er helt blank på epoksy/ UV / Bug bond ec, men tenkte jeg skulle prøve nå.

Er det lang leveringstid på de produktene du linker til?

Er den bruken jeg bruker dette "limet" til. Er ett par uker levering, du kan sikkert få ekspress levering men da blir jo prisen lik norske alternativer.

De fleste hurtigløsninger med uv gir litt reststoffer etter herding, litt klissete matt belegg etter herding. Ha en liten fille med teknisk sprit eller aceton og tørk av belegg hvis man er nøye på sånn. Jeg gidder som regel ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Man kan også gå på Apoteket å kjøpe "AlkoTip" som er små rensepads som inneholder Alkohol. Dette fungerer utmerket hvis man vil fjerne den "sticky" overflaten man får ved bruk av UV-lim. Du kan kjøpe esker med 100 pads til ca 50-lappen.

John

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bruker du UV lys eller holder det å tørke den i dagslys?

Hvis UV lys, hvilken type?

Jeg bruker loon sin lille uvlampe. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Den finner du billig her http://www.ebay.com/itm/New-Mini-UV-LED-Flashlight-Torch-Lamp-Light-Keyring-Currency-Detector-Silver-/201017766385?pt=AU_Sport_Camping_Hiking_Lamps_Torches&hash=item2ecd97b1f1 .

Er genial og ha ett par stykker av , har alltid en i vaderne sammen med Loon sitt vader repair lim https://www.loonoutdoors.com/products.html#uv-wader-repair .

Ellers har http://www.fiskefluer.com/ begynt å selge uv lim også. Til greie priser og de hadde en tynn og en tykk versjon(denne har jeg ikke prøvd selv enda)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Lykta fungerer greit, limet derfra ble vel ikke veldig fort herdet, men fungerer fiskemessig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da tipper jeg det herder som bare det med laser som er nevnt før i tråden. Den er helt rå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gjør den helt sikkert :) loonlampa har jeg ikke testet med dette limet. Men loonlimet herdet greit med lampa derfra. Nå skal det sies at om jeg må holde ei lampe fremfor noe lim i 1 minutt så er det 0 problemer for min del. Tidligere var det jo opp til 5 minutters herdetid med epoxy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Enig der . Laser er så rask at det ryker av limet når det herder :cool:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Frisker opp denne. Kva bør eg kjøpe når eg treng enkle ryggskjold til pattegrisen, cdc reke osv og hovud til Jiggy o.l. Laseren virker definitivt som må ha. Men lim kjem det fort til å gå masse av. Nokre av dei billige som er meir enn gode nok i samarbeid med laseren? Frister ikkje å betale hundringsen for 15 ml om det er billigare like gode alternativ uten same opphyping.

Nokon som har anbefalingar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva hvis man skal ha uv-lim med farger. Hvor rød er f.eks Loon sine produkter. Tenker å bruke på treblekrok på tubefluer. Har tidligere lest at man kan blande slikt selv, men da trenger man vel pulver, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg