Hopp til innhold
SindreR

Engerdal/Femundsområdet på fisketur med datter 8 og 10 år?

Recommended Posts

Hei.

Jeg tenkte å ta med mine 2 døtre på fisketur til Engerdal og områdene rundt der en langhelg fra 28 mai til 01 juni.

Jeg fisker med flue, mens de liker å kaste sluk og fiske med mark.

Har noen noen forslag til hvor vi kan dra for å slippe å gå for mye, men der det er litt fisk det er mulig å få?

Har vurdert flere områder på fiskekartet der oppe, men har lite kjennskap til områdene. Har noen forslag og tips til oss?

tenkte kose oss i telt og satse på fisk til måltidene :)

Her er en link til fiskekartet. 

Har vært i femundsmarka en gang før, men tror ikke jeg vil inn dit med ungene,. heller en av områdene rundt og nærmere bilen. Er det litt lettere dersom det blir for dårlig vær f.eks

http://www.engerdal-fjellstyre.no/dokumenter/Jakt/Femund_Engerdal_fiskekart.pdf

Mvh

Sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

sømåkvolvet må vel være perfekt, fin natur, masse tjern og fin fisk. Om det er isfritt da, men det antar jeg at det er i mai/juni.

Mange av elvene i området er nok ikke plagsomt fiskbare i mai/juni, men det vet man jo ikke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei,

du har mange vann som ligger i kort avstand fra veien mellom Sorken og Elgå (på østsiden av Femund). Her er det mange fine leirplasser hvor du har kort retrettvei til bilen om det skulle bli nødvendig. Det er ikke her du får størst fisk, men det bør være mulig å få noen stekefisk. 

Isen går normalt i midten av mai i dette området.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg