Hopp til innhold
Deetuben

Z spey eventyret over..

Recommended Posts

Trodde alt det som H.Mortensen tok i ble til gull men skjønner at det visst ikke er slik allikevel. Er vel bare GL som har overlevd dumpingsalg hos SF virker det som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Synd, men ikke særlig overraskende når man ser på regnskapstallene for de siste årene. Tøff bransje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Allerede for to år siden skrev jeg om ryktene som sa at det var "nær en ende" og at det var store utfordringer økonomisk, det var det imidlertid ingen som trodde på da.. Synd syns jeg uansett det er da Zpey synes å ha gjort et helhjertet forsøk.. Tenkte likevel mitt fra første dag da jeg så hvor ekstremt de syntes å satse på sine svært "glansede" brosjyrer og markedsføring forøvrig.. Kunne vanskelig forstå at satsingen kunne står i forhold til markedet.. tror det er litt av feilen, ssamt selvfølgelig at det "innovative" stanghåndtaket ikke var innovativt likevel og noe de i all hovedsak fjernet raskt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Zpey har vært bortimot en forretningsmessig tragedie fra første dag. Bruker du mer penger enn hva du tjener år etter år så kommer du til et punkt hvor håndbrekket må dras til hardt. Den største overraskelsen her er ikke at Zpey er i trøbbel, men at de har holdt ut så lenge. Firmaet har mange fine produkter, men det hjelper lite når de røde tallene lyser så man får vondt i øynene. 

Som Stinger sier har ryktene om seriøse problemer vært ute tidligere, uten at fansen har vært villige til å høre. Vi får se om de putter inn noen ekstra kroner nå for å satse videre, eller om det er over for godt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Synd at det gikk slik med Zpey. Kanskje flytte virksomheten tilbake til moderlandet, Norge? :smile: Ble ikke det samme når merket ble dansk!! :sad:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har tre Zpey produkter, to stenger og en snelle.

Var så billige at jeg kunne ikke la være;)

Når det er sagt så er det trasig at det ikke gikk rundt for Zpey.

Jeg var lenge skeptisk, men 11' Leangreen #5 og 11' Switch #8 har blitt favoritter.

Og det i konkuranse med toppstenger  fraLoomis og Sage.

Ikke favoritter kun pga handtaket, en utrolig dyp og fin aksjon som passer meg veldig bra.

:sad:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Zpey sine produkter har tiltalt meg veldig. Stengene har ein aksjon som har passa meg 100%, flott finish og litt anderledes - det syntes eg er positivt. Og at stengene er merka med vektanbefaling og at ein vidare kunne plukke klumper rett ned av butikkhylla i korrekt vekt, i den lengda ein sjølv likar - syntes eg var ein veldig stor fordel. So forsvinner dei, kjem eg til å sakne dei..

Endret av Ally's_shrimp
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Zpey sine produkter har tiltalt meg veldig. Stengene har ein aksjon som har passa meg 100%, flott finish og litt anderledes - det syntes eg er positivt. Og at stengene er merka med vektanbefaling og at ein vidare kunne plukke klumper rett ned av butikkhylla i korrekt vekt, i den lengda ein sjølv likar - syntes eg var ein veldig stor fordel. So forsvinner dei, kjem eg til å sakne dei..

Snøremuligheten su nevner og vektanbefalinger til stengene er ikke akkurat Zpey alene om da.. Guideline fks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Zpey har hatt og har enda mye gode produkter. Meget synd at dem sliter slik dem gjør. Men trur dem skulle ha satset litt "lavere" da di startet og ikke siktet seg mot toppene i stang og snellemarkedet spesielt.

GL f.eks har priset seg riktig i mine øyner i budsjett klassen utenom "reaction" da. Selvom mange venter på nyheter omtrent hvert eneste år så koster det nesten mere enn det smaker.

Jeg håper zpey får litt økomi i ryggen og fortsetter. I skandinavia har dem mange fornøyde kunder og slik kommer det også til og være

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

For augneblinken prøver Zpey å reorganisere,firmaet, muligens med utgangspunkt frå Norge. Vi får nok vite meir om nokre få veker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

For augneblinken prøver Zpey å reorganisere,firmaet, muligens med utgangspunkt frå Norge. Vi får nok vite meir om nokre få veker.

Hvem vet, kanskje Zpey slår seg sammen med denne bransjen her som rent designmessig er nær beslektet http://www.handicare.no/Produkter/Hjelpemidler/Voksne/Ganghjelpemidler/Krykker-og-stokker/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ut i fra det jeg har sett og hørt ser det ganske dårlig ut.. Og fler av Zpey figurene har jo gitt seg og gått over til andre merker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Får virkelig håpe at dette går i orden, og at firmaet blir konkurransdyktig og igjen i norske hender!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tror ikke jeg kommer til å holde pusten. Dansken som tok over Zpey har tjent pengene sine i en helt annen bransje, der er det visstnok kraftig tørke for tiden så det finnes trolig ikke ressurser til å putte inn mer kapital i fiskeutstyr. Om noen her hjemme føler for å satse sparekontoen sin så skal man være mer enn vanlig entusiast. Flueutstyr er neppe veien å gå hvis man skal få pengene til å yngle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg