Hopp til innhold
kvinalax

Alta elva 2014

Recommended Posts

Mail er sendt ut til de heldige... Har hørt om noen som har fått tilbud..

Jeg er uheldigvis ikke av dem.... :sad:

Gjelder det før St.Hans ? eller utenbygdstrekning etter St.Hans?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har ikke gjort det.

Blitt frarådet å prioritere foran lokalt fiske pga stort fiskepress med "alle" slags redskaper, båttrafikk og normalt lite nygått laks.

I tillegg er det stor risiko for storflom så tidlig i Alta.

Kanskje med kort i uka før St. Hans, men da har jeg bedre muligheter i andre elver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fy fader for et opplegg.. Drar inn 200-300' før et kort er solgt og vi idioter må bare stole på at dette går gor seg på en god måte... Jeg var nummer 239... En kompis 668... Dog er faren der at jeg kaster 400 spenn i vasken neste sommer også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er utrolig hvor mye tiltrekningskraft Alta har på folk.

Kjenner seks som har søkt og ingen var under 200 g ett eller annet.

Har selv også blitt frarådet å søke på kort før sankthans, er mange vel så gode om ikke bedre alternativer man kan fiske i på dette tidspunktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fy fader for et opplegg.. Drar inn 200-300' før et kort er solgt og vi idioter må bare stole på at dette går gor seg på en god måte... Jeg var nummer 239... En kompis 668... Dog er faren der at jeg kaster 400 spenn i vasken neste sommer også!

950 søknader a kr. 400 = 380 000. I tllegg hanker de inn minimum 200 000 på kortprisene. ( 80 x 3000/døgn)

Og så klarer de ikke å informere på en skikkelig måte...... De annonserer at salget er foretatt den 18/2 på kvelden. Men absolutt ingen info utover dette på hjemmesiden. ALI opptret som et lite Kreml i Sovjettida.

Hvor vanskelig kan det være  å legge ut en liste med 80 navn? Alle søknader har de jo på mail?

Det med personvern er jo bare tøys, blir vel omtrent det samme som et julelotteri hvor navnene havner i avisa. Hvilke personvernhensyn skulle kunne være aktuelle her? Respektløs og arrogant behandling av folk.

Kan vi stole på at dette er en vanlig trekking? Når det gjelder innenbygds er det overvåket av politiet, hva med utenbygdstrekkingen?

Huff begynner å bli lei av den årlige frustrasjonen, kan ikke huske at jeg har vunnet i utenbygdstrekkingen ever! Og har deltatt iallefall i 10 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

950 søknader a kr. 400 = 380 000. I tllegg hanker de inn minimum 200 000 på kortprisene. ( 80 x 3000/døgn)

Og så klarer de ikke å informere på en skikkelig måte...... De annonserer at salget er foretatt den 18/2 på kvelden. Men absolutt ingen info utover dette på hjemmesiden. ALI opptret som et lite Kreml i Sovjettida.

Hvor vanskelig kan det være  å legge ut en liste med 80 navn? Alle søknader har de jo på mail?

Det med personvern er jo bare tøys, blir vel omtrent det samme som et julelotteri hvor navnene havner i avisa. Hvilke personvernhensyn skulle kunne være aktuelle her? Respektløs og arrogant behandling av folk.

Kan vi stole på at dette er en vanlig trekking? Når det gjelder innenbygds er det overvåket av politiet, hva med utenbygdstrekkingen?

Huff begynner å bli lei av den årlige frustrasjonen, kan ikke huske at jeg har vunnet i utenbygdstrekkingen ever! Og har deltatt iallefall i 10 år.

Vel, hvis det er noen trøst så har jeg vært med i 17 år på den LOKALE trekninga, ett år har jeg fått kort. Sjansen der er vel dobbelt så stor som på utenbygdstrekninga.

Ser noen er inne på tanken om at det er mange gjengangere, og det skal jeg være enig i. Nå er det lagt inn en veldig innviklet algoritme for at dette skal bli så tilfeldig som mulig, men så er det en datamaskin som trekker hvert år (den samme datamaskinen hvert år), og en data er egentlig aldri tilfeldig. Hadde jeg fått bestemme hadde maskinen blitt byttet ut hvert år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vel, hvis det er noen trøst så har jeg vært med i 17 år på den LOKALE trekninga, ett år har jeg fått kort. Sjansen der er vel dobbelt så stor som på utenbygdstrekninga.

Ser noen er inne på tanken om at det er mange gjengangere, og det skal jeg være enig i. Nå er det lagt inn en veldig innviklet algoritme for at dette skal bli så tilfeldig som mulig, men så er det en datamaskin som trekker hvert år (den samme datamaskinen hvert år), og en data er egentlig aldri tilfeldig. Hadde jeg fått bestemme hadde maskinen blitt byttet ut hvert år.

Avansert trekning, skal det være nødvendig for utvelgelsen av hvem som får utøve en slik primitiv aktivitet?  En slik gammel tombolatrommel og et par lett kledde pene damer ville gjort susen. 

Endret av Nobody

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du skal være forsiktig med hva du ønsker.   I gamle dager (for 25 år siden) så ble det brukt en tombola trommel på scenen i Alta kino.  Da kunne det ofte bli de sene nattetider før alle kortene var solgt. 

Jeg kan ikke huske de lettkledde damene, men så begynner dette å bli en stund siden.

Som utflyttet altaværing så setter jeg pris på denne muligheten til å komme tilbake for å fiske.  Var heldig i år og fikk 3-dagers kort i Raipas i midten av august.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du skal være forsiktig med hva du ønsker.   I gamle dager (for 25 år siden) så ble det brukt en tombola trommel på scenen i Alta kino.  Da kunne det ofte bli de sene nattetider før alle kortene var solgt. 

Jeg kan ikke huske de lettkledde damene, men så begynner dette å bli en stund siden.

Som utflyttet altaværing så setter jeg pris på denne muligheten til å komme tilbake for å fiske.  Var heldig i år og fikk 3-dagers kort i Raipas i midten av august.

Jo, det kan du godt si..vet faren min har fortalt historier fra kinosalen. Men fordelen med et sånt opplegg er at det kun er de som virkelig er interessert i å fiske som stiller opp. Nå meldes det jo på i histen og pisten alt man har av slekt og venner for å karre til seg mest mulig. Vet om en lærer som i en periode meldte på alle i klassene sine, det er galemathias. Trekninga nådde vel en topp for noen år siden med godt over 5000 påmeldte, nå er det vel mellom 3500-4500. Selv om det eneste de har gjort er å luke vekk noen få stråmenn ved å fjerne muligheten til overføring av kort, for det er ikke alle som gidder å sitte i elva mens de som de trakk for fisker. Hvor mange av de som melder seg på idag som faktisk er interessert i å fiske må gudene vite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En kompis av meg ble nr 78.og det ble solgt 75 kort sa de hos Ali.

er det slik hvis noen trekker seg at de går videre til nr 76,77....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser på lista over de som fikk kort av utenbygds folk. Alle forbokstavene (unntatt X-Z-Æ-Å) er representert på lista. Pussig sammentreff? Lurer på hvilke parametere de setter inn i dataen før trekning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser på lista over de som fikk kort av utenbygds folk. Alle forbokstavene (unntatt X-Z-Æ-Å) er representert på lista. Pussig sammentreff? Lurer på hvilke parametere de setter inn i dataen før trekning?

Kan dette tolkes slik at : Xaiver, Zlatan og Åge kunne egentlig spart seg å kjøpe lodd da sjansen er = 0?  Mest trolig har karene med Æ som forbokstav avstått loddkjøp i år også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal fiske på Ellilaholmen i midten av juli. Har fisket der før, men elva har vel forandret seg. Noen som er kjent der og har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal fiske på Ellilaholmen i midten av juli. Har fisket der før, men elva har vel forandret seg. Noen som er kjent der og har noen tips?

Fisket mye etter brunørret og sjøørret i badomella i sommer. Hoppet mye storlaks på det rolige partiet her, men det er ikke særlig fiskbart der pga lite strøm i  vannet. Så mye fin laks som hoppet på nedsiden av svingen etter badomella, der er det fin strøm i vannet.

Ellers fisket vi mye sjøørret fra badomella og nedover. Hvis du lurer på hvor dette er så er det kart her: http://kart.finn.no/?lng=23.35807&lat=69.96057&zoom=14&mapType=normap

Endret av Hoaas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan dette tolkes slik at : Xaiver, Zlatan og Åge kunne egentlig spart seg å kjøpe lodd da sjansen er = 0?  Mest trolig har karene med Æ som forbokstav avstått loddkjøp i år også.

Det var vel ikke akkurat det jeg mente, Nobody.

Dersom det f.eks. settes inn parametre som sier at det skal trekkes fra alle bokstavene i alfabetet (unntatt de nevnte), vil det ikke være en åpen trekning. Da kan også undres over hvilke andre parametre som evt. settes inn, og kanskje finner man årsaken til hvorfor det (som noen andre sier) er mange gjengangere på lista fra år til år.

Konspirasjonsteorier, skjønner du, er morsomme tanker å leke med. ;)

PS: jeg fikk ikke kort i år heller :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg