Hopp til innhold
kvinalax

Ny snelle?

Recommended Posts

Med ny stang på gang kommer lysten på ny snelle også,så riggen er komplett.

Men hva bør man velge...

3 kandidater som står sterkt er:

Danielsson L5W 8-12 eller større str.

Danielsson H5D 8-12 eller større str.

Hardy ultralite DD 9 eller 10000.

Hardyen er ett smykke utseendemessig.

Danielsson er vel 100% kvalitet.

Har aldri eid noen sneller fra nevnte produsenter.Sikkert noen her som har erfaringer å dele..

Mvh Kvinalax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Som du sier så får en kvalitet i Daniellson. En L5W i 8-12 vil dekke det aller meste av laksefiske og er litt smekrere enn H5D serien:)( personlig smak). Klart vil en ha litt mer backing og litt tyngre snelle så er jo sistnevnte et godt alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har lillebror i Ultralite serien 4000DD og damn for en deilig snelle. 

tror ikke du kan gå feil uannsett hvilken du velger, men jeg hadde valgt Hardy om mulig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Helt klart at det er mye bra å velge i.  Mange av de nyere Hardy snellene har etter mitt syn et fint design , om funksjon og holdbarheten på disse nye Hardy evt østen Hardy kjenner jeg ikke.  Derimot kjenner jeg godt til Danielsson og funksjon, holdbarhet på disse og ikke minst Danielssons enestående imøtekommende service apparat.  Hos meg er det SAS (svensk alt sammen) hva gjelder fiskesneller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Etter å å prøvd det meste eller sett de i aksjon. Bare synd at jeg ikke oppdaget det tidligere: danielson, bra og utrolig my for penga. Designmessig og bruksmessog er jeg veldig fornøyd med nautilus snellene mine, men Danielson er minst like gode og tåler røffere behandling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis det er max 3000 og Hardy eller Danielsson, er ikke dette noe å gruble over. Da gir svaret seg selv.

Kjøpte forøvrig en Hardy Angel til en enhånds stang. Pen blank snelle og grei nok. Men den har noe amerikanskt preg over seg, i alle fall fortøm og tynneste delen av lina går gjerne rett ut til sides. Angrer i ettertid at jeg ikke kjøpte en Danielsson Original i stedet for å kjekke meg med variasjoner og slikt. Men slik er det bare, livet byr på større og mindre feiltrinn -  og sorger og gleder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjenner ikke Danielsson sine sneller men prøvde meg på en Loop HD 9-13 i fjor . Ok snelle som ikke gav den helt store x faktoren . Forstår det slik at dette er en Koreamodell ??

Har brukt Hardy fra ungdommen av og kan ikke annet enn å anbefale på det varmeste . Mange av de nyere modellene er flagget ut fra England men om man feks går for en Perfect eller Bougle som fortsatt produseres på Hardyfabrikken  ville ikke valget vært vanskelig for min del .Min farfars Perfect som er 75 år fremstår som ny ,riktignok med mye og nøye vedlikehold .Sier jo noe om kvaliteten .Noe stilrent og klassisk over disse modellene .

Blir vel som det meste ,smak og behag .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Spørs om det blir en svenske ja.får gruble litt til utover vinteren før en bestemmer seg.

Etter det jeg har funnet på nett så er gjerne danielsson litt rimeligere også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøp svensk snelle!

Det viser å være stor prisforskjell på samme snella.

Har nettop kjøpt, og prisen varierte med en tusenlapp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har jeg vært deg så har jeg nok valgt en Danielsson.

Kjøpte meg en Danielsson L5W 8Twelve i sommer hos sportsbutikken og er meget godt fornøyd med den.

http://www.sportsbutikken.no/default.pl?showProduct=29867&pageId=222

Diameteren på den er lik den H5D 9 -13 ,Men den er lettere og billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg