Hopp til innhold
Pr0t0typ3

Sjøørett i Florø/Førde/Naustdal/Stavang

Recommended Posts

Hei.

Er det noen i området som har noen tips til et greitt sted for sjøørreten?

Eg har dei siste dagene brukt tiden til å denge forskjellige fluer i sjøen i håp om å få noe blankt og fint på kroken, men uten hell.

Har blitt et par lyr på kroken, som selvfølgelig kan være artig nok (bare ikkje heilt det store når eg er på jakt etter annet)... :P

Det går for det meste i fluefiske, men når eg begynner å bli litt kald på fingrene, så er det fram med sluken istedenfor før eg prøver igjen.

Har vel vært ute i Eikefjord-området hver dag siden julaften uten at eg kan skryte på meg noe som helst igrunn. Begynner å tære litt på tålmodigheten etterhvert det her.

Har aldri prøvd noe særlig på sjøørreten, så er veldig fersk der.

Tatt meg noen kvelder og bundet noen greie fluer (pattegrisen, clouser, deciever, vaskebjørn, vinterkiller, osv...)

Lyren ser ihvertfall ut til å like min clouser (hvit/"signal-gul"), men ikkje fisken eg vil ha akkurat no.

Noen gode tips på lur til gode plasser i området?

Kanskje gode tips på hvordan i det heile tatt fiske etter SØ?

Flyt, intermediate? Rask, seint intrekk, rykkete?

Er som sagt veldig fersk på akkurat her...

Bruker for det meste ei zpey zero 9'6" #7 med et GL Switch multi (kjøpt #8 intermediate tip til dette). Snører skal snart byttes ut siden det begynner å minke på coatingen :P

Hender eg prøver meg med ei stang med flyt innimellom når det er nesten fjære sjø.

Er vel ikkje noen som tilogmed har lyst på selskap på en sånn tur? Du skal slippe å tenke noe særlig på å lære meg å kaste, men er veldig interessert i å få gode tips rundt akkurat dette med SØ fiske....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Om du vil bruke tid på å lese deg opp, har du over tusen sider med forumprat over fleire år om sjøaurefiske her. Om du skummer gjennom finner du raskt ut kven som har mest å dele av nyttige erfaringar. Hugs at det er det som skjer i januar, februar, mars som kanskje er mest interessant for deg no. Veit ikkje kva havtemperaturen er i ditt område. Har du prøvd nokre av strendene eg tipsa om? Du har større sjanse i dei fjordsystema der det er elver med mykje sjøaure.

Trur ein del av sjøauren vil stå ganske langt inne i fjordane no. Tenk temperatur og sørvendte viker. Er det stader der vatnet blir litt ekstra oppvarma på dagtid, og som i tillegg har botn med god næringstilgang og evt ein marbakke du når frå land? Du må finne sjøauren på vinterstid. Når det vert varmare i vatnet finn den deg... Er det sånn at du har med deg to stenger på tur? I så fall blir du lite mobil. Pakk sånn at du får dekke store område i starten på turane. Hugs også at det er god sikt i vatnet for det meste no. Om sjøauren ser ein godbit, beveger den seg eit lite stykke... Så du kan difor gjerne gå 5 meter mellom kvart kast. Fiske systematisk over området. Er det områder eg veit at held på sjøaure, tek eg det roligare for å vera sikker på at sjøauren ikkje sto med hovudet inn i tangklase eller noko i det flua suste forbi!

På vinterstid har eg best erfaring med ei kvit/rosa jiggy. Fordelen med ein slik fiskeimitasjon er at den er godt synlig og skal presenterast litt raskt sjølv om det er kaldt. Med ei flue som fiskes raskt kan du leite over større områder på kort tid. Fisk systematisk over strendene. Har du ikkje polaroidbriller, ville eg ordna meg eit par. Då kan du se om du har fisk som følger etter flua litt tidligare. Når det er SØ i området, er det ofte at den kan avsløre seg med å følge etter flua nesten heilt inn utan å ta. I så fall har du funnet jaktmarkene til eit eller fleire individ. Då må du bare treffe dei igjen! Då må det ofte fluebytte og variasjon til, så går det til slutt- kanskje... Eg jobba med ein slik aure i rogaland i fjor. Tok meg fire turar og masse frustrasjon å få den. Klippa ned vinga på jiggyen, bytta fluer, men han ville ikkje ha noko anna. Han vart til slutt overvunnet med djupt fiske med lang fortom og lita strandloppe. Så vidt flua bevegte seg då snøret stramte opp... Dei neste dagane verken såg eller kjende eg fisk...

Er heller ikkje dumt med linekurv særleg om du går for intermediate snøre etterkvart. Med snørekurv unngår du at snøret set seg fast i tang og steinar. Du flytter deg lett frå stad til stad utan å måtte spole inn kvar gong. Eg liker intermediate godt til fiskeimitasjonar, då får du ingenting bråk og striping i overflata. Guideline coastal slow intermediate ser spennande ut på dagens marked.

Om du skulle vera i ferd med å gje opp eller gå lei, kan det vera ein ide å ta ein pause. Etter mi erfaring er det beste fiske der seinare på våren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På vinterstid står fisken kaldt, s3 syntes eg er optimalt i januar/februar. Sø står vanligvis veldig grunt, men når det er på det kaldaste, står den ein del djupare. Plassar med brakkvann, straum, marebakker og liknande kan være lure plassar å prøve. Bettida kan ofte vere konsentrert, du kan fiske i fleire timer på samme plass uten napp - og i løpet av den neste halvtimen biter det på annakvart kast.

Eg fisker utelukkande på dagtid, og kraftige farger er det som gir meg mest fisk når det er kaldt. Sjokkrosa reke o.l.

Det er mine erfaringer kring vinterfiske på sjøaure, lukke til ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På vinterstid står fisken kaldt, s3 syntes eg er optimalt i januar/februar. Sø står vanligvis veldig grunt, men når det er på det kaldaste, står den ein del djupare. Plassar med brakkvann, straum, marebakker og liknande kan være lure plassar å prøve. Bettida kan ofte vere konsentrert, du kan fiske i fleire timer på samme plass uten napp - og i løpet av den neste halvtimen biter det på annakvart kast.

Eg fisker utelukkande på dagtid, og kraftige farger er det som gir meg mest fisk når det er kaldt. Sjokkrosa reke o.l.

Det er mine erfaringer kring vinterfiske på sjøaure, lukke til ;)

Men er det vinterfisketemperatur i Sogn og Fjordane nå? Bruker du reker når du leiter etter fisken også. Etter som eg har forstått PrOtOtyp3 har han ingen bankers vinterplass foreløpig. Eg ville fiska meir aktivt for å finne fiskenn. Men nå knakk eg aldri Januar-februar fiske i Sogn og Fjordane då eg budde der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sjølv om vinteren solangt er mild, er det kaldt i sjøen - so der er temperaturen som normal. Eg vil heller finne eit geografisk område som stemmer med mine erfaringer (straum, djupne og brakkvann) og bruke litt tid på desse plassane. For finner ein slike plasser, er det som regel alltid fisk der. Men tida fisken brukar på matsøk er konsentrert i forhold til andre årstider. Stamina og tålemod er noko eg prioriterer meir en moblitet og variasjon på vinterstid. Men det er nok mange vegar til Rom ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eg trur fort ein kombinasjon av metodane kan vera medisin på nye stadar. Ved å jage raskt langs land, finn du godplassane. Velg nokre innanfor rimeleg avstand du vil satse på.Når ein får loggført ein del sjøaurar, vil dei fort vise kor man skal bruke meir tid og kor du går forbi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sjølv om vinteren solangt er mild, er det kaldt i sjøen - so der er temperaturen som normal. Eg vil heller finne eit geografisk område som stemmer med mine erfaringer (straum, djupne og brakkvann) og bruke litt tid på desse plassane. For finner ein slike plasser, er det som regel alltid fisk der. Men tida fisken brukar på matsøk er konsentrert i forhold til andre årstider. Stamina og tålemod er noko eg prioriterer meir en moblitet og variasjon på vinterstid. Men det er nok mange vegar til Rom ;)

Når det gjelder det geografiske området ditt, så burde det være knall i Eikefjord. Der er 2 plasser det kommer ut 2 små elver. Begge disse har fin vegetasjon rundt eg og har ei bra djupne rett utforbi. Sånn sett så burde plassen gi noe annet enn lyr også... :P

Eg kan holde meg på samme plass ifra det blir lyst til det blir mørkt, og andre dager flytter eg en del på meg. Har prøvd meg på 5 forskjellige plasser i Eikefjord som eg syns såg bra ut, men som ikkje ga noe særlig.

Når det gjelder fluevalget ditt, så har eg prøvd clouser (både i rosa, chartrouse, og "signal-gul"), pattegrisen med hot pink, deciever (brun og kvit), og en del andre.

Forskjellen her er vel at eg bruker intermediate og du bruker S3... Burde ikkje ha så mykje si ville eg tru. Der eg kaster kan eg ikkje bruke S3 for det er rett og slett for grundt. Er vel 2 av plassen eg kunne brukt S3, men det er fordi at det går ifra 1-2 meter til 6-7 meter på et kort område.

Teorien som eg begynte med når eg fant ut at skulle begynne med SØ var noe sånt som dette. Hadde jo googlet meg ihjel på å finne tips.

- SØ trives egentlig ikkje noe særlig i vann som er FOR saltholdig. Derfor tenkte eg at den vil gå nærmere land og på lavt vann siden saltinnholdet er mindre konsentrert der. Utløp til små elver/bekker tenkte eg også var en god ting (2 av plassene som eg har prøvd i Eikefjord har dette).

- Siden det er forholdsvis kaldt i sjøen så er aktivitetsnivået til fisken mindre og eg må derfor dra roligere inn enn eg normalt sett ville gjort for å fiske vanlig brunørret. En fisk vil ikkje risikere å brenne vekk energi på noe som ikkje vil gi meir energi tilbake vel?! :P

- Rundt tang og tare med sandbunn burde være ypperlig (såkalt leopard-bunn... som eg finner overalt når eg googler :P ). Masse mat både av reke, mark og småfisk.

- "Skrikende" farger for å trigge SØ (derfor HOT PINK pattegris, og signalgul clouser). Vaskebjørn (grå og litt rødt) og vinterkiller (nesten heilt kvit) har eg såvidt prøvd også.

Tips om hvordan fiske SØ finnes det i søkk og kav. Det fins også tips om hvilke plasser som SØ holder til burde være (siden dette ikkje funka for meg, så postet eg her i håp om at noen kunne klare å avsjå et par plasser eg kunne prøve meg på).

Hyen er jo ikkje så veldig langt unna (bare en forferdelig veistandard...), så takk til flygefisk for tipset om plass. Disse skal testes ut når eg kommer tilbake i slutten av neste uke. Hadde vært greitt om eg fant noe kanskje endå nærmere, men Eikefjord funka ikkje :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er nokre plasser i Erdalen utafor Førde om du reiser meir den veien... Men eg reiste heller i frå Førde til Hyen-Sandane når eg hadde tid og anledning! Veistandarden er latterleg, men så vil vel ikkje dei fleste definere det som norges navle heller! Er Storebru eller Florø plassen? Når det gjeld bekkane/elvane i Eikefjord er nå eit sentralt spørsmål kor mykje sjøaure dei held. Ein anna sak er kor mykje av sjøauren som beitar i vatna i forbindelse med desse vassdraga, og kor mange som beitar i sjøen...

Skal bli spennande å høyre rapportar frå Gloppen!

Endret av flygefisk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er nokre plasser i Erdalen utafor Førde om du reiser meir den veien... Men eg reiste heller i frå Førde til Hyen-Sandane når eg hadde tid og anledning! Veistandarden er latterleg, men så vil vel ikkje dei fleste definere det som norges navle heller! Er Storebru eller Florø plassen? Når det gjeld bekkane/elvane i Eikefjord er nå eit sentralt spørsmål kor mykje sjøaure dei held. Ein anna sak er kor mykje av sjøauren som beitar i vatna i forbindelse med desse vassdraga, og kor mange som beitar i sjøen...

Skal bli spennande å høyre rapportar frå Gloppen!

Erdalen har eg faktisk fiska litt på sommerstid, men då ikkje med flua. Fiska litt i "Likvika" så det heiter/blir kalt.

Prøvde meg såvidt der en liten time før eg reiste opp på møre.

Er også en annen plass, men den er litt verre å kaste flue på siden det er tett vegetasjon og du må omtrent klatre ned til sjøen der (rett etter nest siste tunnel på vei til førde, så kjører du ned en grusvei til høyre).

Enten det blir fisk eller ikkje, så skal eg no gi en lyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om det er etter nest siste tunnel når du kjem frå Florø, så svinger du vel ned til venstre og køyrer under vegen. Om du køyrer litt utover er det råd å parkere uten bønder som klikker... Har fått fleire sjøaurar frå berget til høgre for stranda. Enkelte godt over kiloen. Men dette var i Mai på nattestid. Har hatt fisk etter flua her tidlig vinter også. Om du står på hjørnet av fjellet og kaster på skrå inn mot stranda, går det ganske greit. Same gjeld andre veien på skrå utover...

Om du har med fluestanga til sunnmøre, er det mulig du har mange gode spottar innan rekkevidde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du fiskar på plassar der du ikkje kan nytte S3, fordi det er for grunt - so ville eg søkt mot djupare vatten. Dei store ruggane eg har fått vinterstid, har vore på plassar med djupne frå 1,5 til 5 meter. Overflatevattnet er kaldt i desse dagar, fisken står ofte djupare en vi trur på denne tida - og er meir aktive der nede fordi temperaturen er høgare. Finn deg litt djupare ''hølar'' og kast ut, tell til 50 og trekk inn ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ved å jage raskt langs land, finn du godplassane. Velg nokre innanfor rimeleg avstand du vil satse på.Når ein får loggført ein del sjøaurar, vil dei fort vise kor man skal bruke meir tid og kor du går forbi.

Dette er et veldig godt råd til den som vil lære seg sjøørretfiske første gang, eller lære seg nye områder å kjenne.

Det er mange gode tips i tråden. I tillegg kan kort nevnes:

1, Vær forsiktig langs land. Vannet er klart og det er lite trafikk langs sjøen på vinterstid. Det er ekstra lett å skremme sjøørreten.

2, Fisker du rekeimitasjoner kan man godt begynne inntrekket med noen svært raske inntrekk. Så raskt du klarer! Tanken bak dette er å lage lyd/vibrasjoner i vannet slik at ørreten i området oppfatter dette med sanseorganene langs midtlinjen. Etter de raske trekkene fisker du reka sakte. Fikk en brukbar ørret på denne inntrekksstrategien igår (Oslofjorden).

3, Husk at ferskvann er lettere enn saltvann slik at det ikke er nødvendig å fiske dypt i brakkvannsområder.

Skitt fiske!

:) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om det er etter nest siste tunnel når du kjem frå Florø, så svinger du vel ned til venstre og køyrer under vegen. Om du køyrer litt utover er det råd å parkere uten bønder som klikker... Har fått fleire sjøaurar frå berget til høgre for stranda. Enkelte godt over kiloen. Men dette var i Mai på nattestid. Har hatt fisk etter flua her tidlig vinter også. Om du står på hjørnet av fjellet og kaster på skrå inn mot stranda, går det ganske greit. Same gjeld andre veien på skrå utover...

Om du har med fluestanga til sunnmøre, er det mulig du har mange gode spottar innan rekkevidde...

Veit hvor du meiner, men meinte faktisk til høyre etter denne tunnellen. Du kommer då inn på en grusvei. Etter ca 100 meter kommer du til en liten parkeringsplass. Bruker å høre med dei i huset om eg kan få lov å parkere der, noe som har gått greitt hittil.

Du tenker heilt sikkert på den litt store vika som er der. Ifra veien så ser det ut som om at det er ei fin sandstrand der. Har ikkje prøvd der sjøl.

På kart.finn.no, så ser du en båt akkurat i vika som eg har fisket ifra. Veldig lita vik.

Dette er et veldig godt råd til den som vil lære seg sjøørretfiske første gang, eller lære seg nye områder å kjenne.

Det er mange gode tips i tråden. I tillegg kan kort nevnes:

1, Vær forsiktig langs land. Vannet er klart og det er lite trafikk langs sjøen på vinterstid. Det er ekstra lett å skremme sjøørreten.

2, Fisker du rekeimitasjoner kan man godt begynne inntrekket med noen svært raske inntrekk. Så raskt du klarer! Tanken bak dette er å lage lyd/vibrasjoner i vannet slik at ørreten i området oppfatter dette med sanseorganene langs midtlinjen. Etter de raske trekkene fisker du reka sakte. Fikk en brukbar ørret på denne inntrekksstrategien igår (Oslofjorden).

3, Husk at ferskvann er lettere enn saltvann slik at det ikke er nødvendig å fiske dypt i brakkvannsområder.

Skitt fiske!

:) :)

Veldig mange gode tips her ja for en som vil lære seg det her. Google er en fin ting, men endå bedre er det å få tips ifra folk i nærområdet med plasser som kan hjelpe på. Selve fiskingen min er nok langt ifra perfekt, men heilt ubrukelig skal eg no ikkje være heller :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg