Hopp til innhold
Myhre Fluefiske

Egen medisin.

Recommended Posts

De får sannsynligvis smake mye mer av egen medisin i årene som kommer....

Bare vent til AGS og Lusa VIRKELIG begynner å fråtse og forsyne seg av marginene! Kostprisen begynner å nærme seg 30,-/kgs og den bikker de til neste år.... Da spørs det om ikke denne fisken begynner å bli vel kostbar for enkelte marked når vi vet at annen og mer skånsom teknologi gir en langt lavere kostpris ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det etableres flere og flere landbaserte oppdrettsanlegg på mer markedsnære lokasjoner. Etter hvert vil disse bli konkurransedyktige på pris og kanskje til bedre kvalitet. Spørsmålene om hva som da (sakte) skjer med fjordbaserte anlegg kan bli tunge.

Det er helt umulig for meg å forstå at en ikke har brukt de siste to tiårs pengerikdom til å forberede landet på de omstillinger som må komme de neste to-tre tiårene, i stedet for å leke seg. I morges fikk jeg med meg på nyhetene at norske lønner til FN-ansatte palestinere skal opphøre (en gang). Da altså vel og merke etter sju år uten at disse har vært på/i arbeid. Er dette et tegn på mental omstilling og endret fokus? Ikke vet jeg.

Fiskeriene inkl oppdrett er svært viktige og skaper store realverdier for landet. Det er dermed helt sentralt å opprettholde og videreføre disse på en riktig måte, noe som betyr endringer sammenlignet med nåtiden.

Et hjertesukk før jul, snart snur sola.

Endret av svensvik
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder