Hopp til innhold
svensvik

Laksefiske 2014.

Recommended Posts

Har sakset tekst og bilde fra Redd Villaksen.

For egen del setter dette mitt lille laksefiske og mine utsatte lakser (hvis jeg får noen i det hele tatt) i det perspektivet det fortjener, altså nærmest et nyttesløst tiltak. Og aldri er jeg sikrere på at direkte tiltak som rotenonbehandling må til for å prøve berge stumpene:

"Laksefiske i 2014.
Miljødirektoratet har nå sendt sin innstilling til fylkesmennene. Det blir få og eventuelt lokale tilpasninger til opplegget som gjaldt i 2013.
Sannheter for mange elver er at gytebestandsmålet kun nås og fortsatt fiske muliggjøres er fundamentert på at mange sportsfiskere frivillig har begynt å sette tilbake fisk, og da særlig hunn-fisk. De som ikke setter ut fisk, eller triks...er med kvoter, bør merke seg dette, da det er alle de andre som gjør at de kan holde på med sitt. På tide å bidra?
Det vil heller ikke denne gang innføres kvoter for sjølaksefiske - drøye 800 garnfiskere kan kan fortsette å avlive alt de fanger, hunnlaks, laks fra truede bestander og laks som kommer fra elver hvor bestanden opprettholdes med innsprøyting av 10 talls offentlige millioner til eksempelvis kalking. Mange av disse har garnfiske kun som hobby inklusive gjengen på dette bildet, eller omsetningen er svart og udokumentert til venner og naboer. Hvis det ikke er en hobby, så lurer vi på hvor Mattilsynet befinner seg i Møre og Romsdal. Vi kommer til å gjøre det som står i vår makt for å komme dette "privilegiet" til livs."

Endret av svensvik
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder