Hopp til innhold
Sverref

lage sin egen dubbing?

Recommended Posts

jeg har fått tak i en bisamrotte pelskåpe, er dette noe jeg kan lage en dubbing av? 

passe mørk i fargen så burde kanskje blandes med noe? 

bare klippe hårene i 15mm lengde og blande?

aner ikke hvordan så må gjerne ha en innføring i hvordan gjøre det uten noe form for kaffekvern eller lignende:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

første forsøk på egen dubbing :P 

tror denne vil gjøre seg godt som nymfe dub.

blir skikkelig bustete og mørkebrunlysegråish :P 

tok bilde vedsidenav haresear sånn for sammenligning

noen som har en lettvint måte og fjerne de lange håra? 

tror den hadde blit steike så bra skumrings dubbing om jeg hadde fått ut de lange"tjukkestive" håra og bare hatt underpelsen:p

1396491_10151965408356535_1690409947_n.j

skal forøvrig ta barbermasking på pelskåpa en dag nå, så om noen er sugne på en liten skinnlapp med pels evt ferdig dubbing så hyl ut:) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

om folk lurer på hvordan den ser ut på en egen komponert nymfe sak, så sern slik ut :P 

brukte skjære hale og kobberledning til ribbing :P

1396708_10151984166321535_815937763_n.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser bra ut , i mine øyne kunne du hatt enda mere av de lange fibrene. De gir liv og bevegelse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

takker og bukker, har frisert den litt under så den skal kroke lettere, men kanskje ikke nødvendig :P 

mester og mester fru blom, men flue binding er knot og jeg liker knot:p har satt en ny stikke på ønskelista til jul, så satser på att jeg får bedre utgangspunkt over nyåret. 

fikk jo med en nybegynner stikke når jeg handla hos jarle og bjørnar, fungerer greit men holder ikke krokene skikkelig lenger, da det ser ut til att selve knlype armen slites inn i motholdet:p   

har også en anna greie fått av en kompis som sku være dyr, men gjør jobben like bra som ei sliten hore på 4 dagen i en tyrkisk oljebryting`s kamp :P 

noen som har tips tl små Zonker strips? 

skal prøve meg på slike ørretstreamere til dager hvor tørt ikke funker og nymfene kan få hvile:p 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

allerede skrellt litt hår av skuldra, så benytte meg av den blir nok ikke aktuelt, men lage opp hele kåpa til dubbing blir nok gjort en gang jeg har god tid og garasjen blir ferdig:p 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

takker og bukker, har frisert den litt under så den skal kroke lettere, men kanskje ikke nødvendig :P

mester og mester fru blom, men flue binding er knot og jeg liker knot:p har satt en ny stikke på ønskelista til jul, så satser på att jeg får bedre utgangspunkt over nyåret. 

fikk jo med en nybegynner stikke når jeg handla hos jarle og bjørnar, fungerer greit men holder ikke krokene skikkelig lenger, da det ser ut til att selve knlype armen slites inn i motholdet:p   

har også en anna greie fått av en kompis som sku være dyr, men gjør jobben like bra som ei sliten hore på 4 dagen i en tyrkisk oljebryting`s kamp :P

noen som har tips tl små Zonker strips? 

skal prøve meg på slike ørretstreamere til dager hvor tørt ikke funker og nymfene kan få hvile:p 

Sjekk ut Robban sin midi og mini Zonker. http://vimeo.com/49511539

De er enkle å binde og fisker jævla godt. Kjøp hareline sine Zonkerstrips av kanin. Ringer du Gero og snakker med rober så plukker han ut noen gode pakker til deg.

Ett lite tips første gangene du binder sånn Zonker er å droppe kulehode som fortynging, er lettere og binde da :msn-wink:

Endret av lars p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg