Hopp til innhold
MariusN

Hva skal kjøpes til 2014 sesongen?

Recommended Posts

mestsannsynlig Simms Guide fluevest om det ikke er noen som har innvendinger mot slikt, evt noen bedre vester mer bang for the buck osvosv:p 

og en haug med nødvendigheter som tippets og fortommer da jeg er ny i gamet enda og slikt gåre MYE!!!!!1!!1111! av :D

og der var det balla seg på endel greier, av alle ting har jeg kikka på Fluebinding, og det ser jo latterlig morro ut, og ikke altfor dyrt i oppstart, skittfiske har jo slik megadeluxe pakkeløsning til 1599 elns, noen som veit om den pakka de har er noe og spare på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Zpey Infinity på tilbod (sukk). I år fiska eg 80% med HM-Siganture 13,1 og var temmeleg lei av å skifte snelle kvar gang eg ville variere djupna på fisket mitt. So no ligg ein infinity 13,2 på posten og venter på meg.

Då trenger eg eit lite knippe leaders til neste sommar - og thats it! No gjennstår det berre å halde seg i øyra neste gang ein kjem over gode tilbod :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

En Loop Classic til å sveive med kom inn siste uka. Og den custom Sage One som jeg bare fikk kastet med siste fiskedagen i august, må vel dermed egentlig regnes som noe som tas i fullt bruk etter kommende tundraperiode. Vil satse på at jeg allerede har det som jeg så sårt trenger av utstyr kommende sesong. Det blir porsjoner med bindestæsj. Og så venter jeg på noen liner som er bebudet skal komme.

Kanskje blir 2014 Den sesongen jeg stort sett greide å bruke det jeg har, det er et forsøk verdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Desverre så blir det lite fiskeutstyr på meg denne vinteren siden jeg blir student igjen og flytter til Italia etter jul og kommer hjem akkurat tidsnok til når marginata'n begynner å klekke. Eneste jeg har anskaffet meg er Griffin Montana Mongoose bindestikke, Rite Bobbin Shorty og litt forskjellige tørrfluekroker fra Partridge.

Da gjenstår bare de tingene jeg MÅ ha: flere spoler Stroft i forskjellige tykkelser, flere Partridge kroker (Både tørrflue og nymfe) og en ny caps, muligens denne:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Fiskebekledning/Caps/luer/G--Loomis/GLoomis-Caps-AFlex---Sort-Hvit-Nyhet-2012-136829-p0000068204.aspx

På lista over hva jeg BURDE ha, så ligger vel hovedsakelig et par gode nakker med lange fine tørrfluehackel, samt en kraftig  #7 eller #8 til havfiske med egnet snelle. Spesielt om jeg vil prøve å oppfylle drømmen min om 10 kilos sei på flue. Hvis noen har tips/erfaring angående storsei og flue så tar jeg gladelig imot tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må ha ny vadebukse ihvertfall.får speide etter tilbud gjennom vinterens mulm og mørke. .. Hvilken str bruker du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må ha ny vadebukse ihvertfall.får speide etter tilbud gjennom vinterens mulm og mørke. .. Hvilken str bruker du?

L/XL.184 Cm høy.vekt 85.sko 44.så er vel i L-XL området.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

L/XL.184 Cm høy.vekt 85.sko 44.så er vel i L-XL området. Har en Helt ny og ubrukt Patagonia Rio Gallegos i XL Long men den blir nok litt stor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

L/XL.184 Cm høy.vekt 85.sko 44.så er vel i L-XL området. Har en Helt ny og ubrukt Patagonia Rio Gallegos i XL Long men den blir nok litt stor...

ja jeg leste litt på nett om de.og det virka som flere syntes de var store i størrelsene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skal til statene rett etter nyttår, så da skal jeg definitivt plukke meg noe stas. Blir vel både ny #4 til ørretfisket, 13' til laksen og et par smeller:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

mestsannsynlig Simms Guide fluevest om det ikke er noen som har innvendinger mot slikt, evt noen bedre vester mer bang for the buck osvosv:p 

og en haug med nødvendigheter som tippets og fortommer da jeg er ny i gamet enda og slikt gåre MYE!!!!!1!!1111! av :D

da har man kjøpt vest om man kan kalle seg Fornøyd, makan til krem vest, blei den Guide G3 fra Simms klinte likegreit til med kremvesten når jeg skulle kjøpe vest:)  så har man vest ut livet sånn ca. 

egentlig sugen på og kjøpe meg laksefiske utstyr og bli med far på lakse fiske, noen som har noen tips til rimelig og kurant lakse utstyr? dvs grei stang og snelle i rett klasse + sener sleng over en PM så jeg har noe og sikle på i vinter:)

trenger også litt råd ang en god whiskey til fluebindings kos :) 

Endret av Sverref

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da ble det nye vadere til meg fra fruen i fødselsdagpresang.

Simms g3 convertable.

Var salg hos jan sakshaug i stjørdal så fikk de til en grei pris.

Så får vi teste og se om de er like solide og greie som de ser ut som på bilder og filmer på nettet.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal ikke kjøpe stenger, jeg skal kjøpe blanks fra Sage USA, og bygge knallgode Switch stenger med Norske Switchbutt til alle som ønsker det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg skal ikke kjøpe stenger, jeg skal kjøpe blanks fra Sage USA, og bygge knallgode Switch stenger med Norske Switchbutt til alle som ønsker det. 

Det er nok reklame nå !

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Scott S4 kl 6 og en LOOP FW 5-7 snelle har det blitt allerede. Dessuten en gul LTS Explosive 13'6, og så må det vadesko til og ........ masse annet i tillegg.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

har kjøæpt i 2014 G3 guide jakka fra Simms og snowbee neoprenhansker:p

skal kjøpe idag G4 pro guide vadere og freestone streamthread sko...

så blir resten av året ganske fattig mtp innkjøp av annet enn fiskekort:p

Endret av Sverref

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er ei snelle jeg har sikla på i flere år og i fjor bestemte jeg meg endelig.

Får den i februar. Den bygges nå i Canada.

Og den er såpass dyr at da blir det havregrøt resten av året :glare:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har kjøpt Zpey HM Signature 12.1 #8 . Nyeste Orvis vaderen(husker ikke navnet)

Orvis Helios 2 8# 905 tipflex

Ellers blir det vel bare litt snøre til disse ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg