Hopp til innhold
Out-Fishing

Erfaringer Guideline RS V2 #6

Recommended Posts

Hallo folkens!

Er meget ny på dette med fluefiske, kjøpte meg ei guideline kispiox stang som knakk.

Skal ha meg ei ny ei, lurte på om noen hadde erfaringer med Guideline RS V2 #6 .

http://www.baardsen.no/produkt/fiske-utstyr/fluefiske/fluestenger-enhands/guideline/guideline-rsvt2

Vurderte denne som erstatter for min forrige stang, det jeg fisker for det meste er tørrt i stille vann, sjøørret og litt mindre laks i ny og ne.

Vil dette være en stang som passer fint til dette bruket ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Bruker selv den stanga til streamerfiske etter ørret og den passer helt sikkert til lettere laks og sjøørettfiske også. Klart den kan brukes til tørt også, men da foretrekker jeg ei stang i klasse #4 eller #5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bruker dere #6 eller #7snører på denne stanga? Skal ha et flyt, flyt/lettsynk(int) og et snøre for sjøørretfiske i sjø og lurer litt på hva dere mener :)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg bruker Guideline Coastal i #6. Denne får du i flyt, intermediate og fast intermediate hvor begge intermediate har flytende bakline :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ei #6 i slow int liggende, denne blir ikke for lett? Synes de fleste stengene til guideline er noe underklassifisert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøpte den i #6'er har ikke fått prøvd den på tørrt enda. Men den var fantastisk å kaste reker med. Jeg er ganske ny på dette (2 uker kanskje) og jeg merka buene mine ble myye finere med engang jeg fikk prøvd et par kast med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ei #6 i slow int liggende, denne blir ikke for lett? Synes de fleste stengene til guideline er noe underklassifisert.

Den passer perfekt den, ikke for lett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg