Hopp til innhold
Baguett

Ringvassøya

Recommended Posts

Tenkte å teste flue på Ringvassøya i ferien og lurte på om noen har noen gode tips? Tenker det blir overnatting der i telt, og ser for meg at det blir i området over Grønliskaret (oppe med Indreelvvatnan, evt vannene lengre opp med Storvarden). Tips til gode ørretvann? Rekker nok ikke å prøve halvparten av vannene engang på 2 dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Var på Ringvassøya i en måned i fjor i forbindelse med Kveitefiske.

Siden Kveita var fokuset ble det ikke satt av noe tid til Ørretfiske, men du verden hvor mange fristende vann det er på den øya. Et navn jeg kommer på er Glimma, vannet huser pen Ørret og Røye i usedvanelig godt hold.

En elv du absolutt bør prøve er Skogsfjordelva, den er lakseførende, men minner veldig om en Ørretelv. Vannet er krystalklart og det taes ganske mye fisk på den korte elvestrekningen.

Om du ønsker tak over hodet er Grendehuset ved skjogsfjordvatn et godt alternativ. Det er rimelig og det er nok av vann å teste ut i nærområdet.

Skitt fiske.

Endret av peter gran

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Guest Asbj.R.

Ser at Glimma nevnes som et mulig vann. Min erfaring er at Glimma er et godt vann for isfiske på vinteren, men heller labert til fluefiske sommerstid. Da ville jeg heller ha satset på Innerelvvannene og området rundt der. Her finner du mange vann innen samme fiskekort. Et greit utgangspunkt å starte fra er Grønnliskardet sportell, og kjøper du et kart over området vil du se mange muligheter i vannene innover fjellet der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for tips. Blir nok innerelvvannene, men mye mulig jeg tester elva også med mindre det kryr av folk der. Skal kjøpe kart også hvis de har åpent når jeg/vi drar dit :)

Endret av Baguett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg