Hopp til innhold
bluebird

Mandalselva sone 3

Recommended Posts

6 fisk totalt frem til St.Hans?

Det er det minste antallet jeg har sett i de årene jeg har fulgt elven.

Går det mot en svært dårlig sesong eller er det sveleår?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Opp til hele 12 fisk! nå i Sone 3 mot ca. 190 på samme tidspunkt i fjor. 

Får håpe det meldte finværet fremover senker vannstanden og lurer opp litt flere fisk i sonen.

Uansett en dårlig start?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

41  i sone 3 nå.

Dette kan vel ikke gå bra?  Stenging av elva etter midtsesongsevaluering?  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tas en god del fisk som ikke meldes inn. de burde slutte med å knytte fangst opp mot soner når det gjelder rapportering og heller bare la det være knyttet til den enkelte fisker. Videre bør man ha en eller annen premiering for å gidde å melde inn fangst. er man her kun ei uke, gir man fort litt blaffen virker det som.

Har selv sett masse laks gå elva, så fisk er det i hvert fall plenty av. svært lausbitt i år, og er stadig borti fisk som ikke "tar". I år har det mer vært som det pleier å være i juni, fisken kommer rett rundt st. hans. gikk selv 5 døgn uten å verken se eller kjenne fisk, men så......... :) Det er vel heller den tidlgiere oppgangen de to siste årene som ødelegger psyken litt. 1. halvdel av Juni i mandal har vel alltid vært ræva....... var vel også derfor de for noen år siden innførte eget kort for de første ukene i sone 3. ingen forventet å få fisk, og det var lite fisk på elva....... litt synd at dette er borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Går vel mot en av de dårligste sesongene i løpet av de siste ti årene.

Gytebestandsmålet nås, selv om det for utenforstående som meg kan være  litt vanskelig å forstå (men stoler på at forskerne/ansvarlige har kontroll på dette).

På tide å fyre opp klekkeriet igjen?  Det burde vel være lønnsomt for Marnardal kommune/grunneierne/fylket å inngå i et spleiselag for å drive dette?  

Eller alternativt at laksen forsvinner helt og vi som hygger oss med sjøørret fiske får gode forhold igjen? :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Eller alternativt at laksen forsvinner helt og vi som hygger oss med sjøørret fiske får gode forhold igjen? :)

Tar dette med i aftenbønnen fra nå av. Tenk å fått 80 tallets SØ fiske tilbake, det hadde vært noe det. Skrikende sneller og bøyde stenger i bekmørket mens man febrilsk prøver å sikte inn håvnettet etter en alt annen enn samarbeidsvillig sjøaure, det liker jeg. Godt vi er flere som ser disse verdiene.

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tar dette med i aftenbønnen fra nå av. Tenk å fått 80 tallets SØ fiske tilbake, det hadde vært noe det. Skrikende sneller og bøyde stenger i bekmørket mens man febrilsk prøver å sikte inn håvnettet etter en alt annen enn samarbeidsvillig sjøaure, det liker jeg. Godt vi er flere som ser disse verdiene.

Jeg tviler så lenge de holder på med notfiske på sone 1 !

Det er helt horribelt at dette fisket får holde på . 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg