Hopp til innhold
AMoe

Powertaper Scandi -noen som har prøvd

Recommended Posts

Noen som har vært på demo e.l å fått prøvd disse nye scandiklumpene til guideline?

Vurderer sterkt å prøve en i 8/9 DH f/h/s1 istedet for en org. PT f/S1.

Amoe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Har bestilt en med s7 i spissen. Men de er veldig forsinket, så prøving har vært utelukket. Nå snakkes det om levering til heimen i mai. Kanskje andre steder i landet har bedre/tidligere vilkår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De har fått de inn på de lokale sjappene her i tr.heim. har ikke prøvd scandi, men prøvde de nye compact snørene. De virka helt kanon!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser at vekta på dem er noe høyere enn de gamle pt klumpene. Kommer nok til å bestille snart jeg også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja ser vekta er litt høyere, og harmonerer egentlig veldig bra med vekta jeg bruker på mine klumper....

Vi får se om det ikke finnes rom for en slik en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har noen fått testet disse enda eller?

Om de er sydd over samme lest som de andre PT-snørene bør det jo være bra saker. Eneste jeg kjenner meg litt skeptisk til er at de kanskje kan virke litt korte?

Tror uansett jeg tar sjansen og forsøker en I/2/3 til 14-foteren. Vekten ser ut til å passe bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

At Guideline endelig har fått vekt på sine klumper var sannelig på tide. Da skulle man sannelig og forvente at klassemerkingen på snørepakken samsvarer med vektmerkingen/klassifiseringen på stangen ref. i det minste Guidelines egne stenger. Som de aller fleste vet så har jo tidligere praksis vært å tilpasse en PT klassen over stangens klassifisering og justere med saksen klumpen ned ettpar meter. Da ble det jo normalt makelig bra ikke sant..

Greit nok, men de av oss som har andvendt klumpene produsert av yankeene vet jo inderlig vel at med disse klumper. ref. Rio, SA, Airflo osv. så passer jo klumpens vektklassifisering meget godt i kombinasjon med stengene produsert av såkalte nordiske produsenter i samme vektklasse.

Så bra er jo dette at endelig Guideline følger etter. Men forunderlig nok kan man jo sannelig spekulere i hva som har skjedd i mellomtiden..? Noen som vet..? Har Guidelines stenger plutselig blitt så meget sterkere.........?

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

At Guideline endelig har fått vekt på sine klumper var sannelig på tide.

Så bra er jo dette at endelig Guideline følger etter. Men forunderlig nok kan man jo sannelig spekulere i hva som har skjedd i mellomtiden..? Noen som vet..? Har Guidelines stenger plutselig blitt så meget sterkere.........?

Mens en venter på Scandi'en, den var ikke i postkassen i dag heller.

Det er da vel et særnorsk eller særskandinavisk fenomen at klumper skal være så tunge? Tenker at det er noe som har vart 2-3-4 år. Blir fortsatt forbauset når det opplyses at på en 9(/10)-stang skal det brukes klumpvekter på 40 - 44 gram. En 9'erstang er for meg klumper rundt 34-35 gram. Greier visst aldri å venne meg til denne ganske nye nytenkingen, og har aldri fått opplyst hvorfor det er blitt slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Testa linene her om dagen. Guideline hadde demo. Litt vanskelig å sammenligne, da de var i klasse 10, og jeg er vant til 7. Syns uansett at de var lette å løfte snørene opp, og de rulla fint i lufta. Har bestilt snøret, så kan får vel teste det til uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg