Hopp til innhold

Recommended Posts

Hei Salaren,

SLW snellen er nok ikke den mest robuste snellen på markedet, til gjengjeld er den veldig lett, husk også at dette er en snelle til 690,- så kan ikke sammenliknes med sneller i 3/4000 kroners klassen. Det sagt så har vi solgt veldig mange av denne modellen og har pr. dags dato ikke hatt noen reklamasjoner på denne grunnet skjevheter i snellehuset.

Jeg har vært borti div. tilfeller hvor sneller har blitt skadet som følge av fall, men dette er helt "random" også dyre mer robuste sneller kan ryke dersom man slår de hardt nok i fjellet.

Nevner at vi kommer med en ny versjon av Salmonseeker snellen i slutten av juli, betraktelig oppgradert utgave av den forrige Salmonseekeren, denne må du gjerne montere som vinsj på bilen :-) Anbefaler deg å ta en titt på den når den kommer for salg, Salmonseeker II vil ligge på veil 1990,- 

Mvh Torgeir

Streamstix AS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Troutseeker II 57 har jeg på 3 året i saltvann nå. Jeg fisker mye men skiller etter bruk hver gang. Snella er så god som ny og har stått i mot det som sjøen har bydd på. I tillegg synes jeg at snella er like bra i design som en rekke andre sneller til det 3 dobbelte i pris! Salmonseeker snella har ikke vært like bra dessverre. Ser frem i mot den nye! Sent from my LT26w using Tapatalk 4 Beta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen Mr. Hoaas/Backlash

Wulff serien som heter Salmon/Spey er to-håndsliner, anbefaler å bruke tyngste line innenfor stangklassifiseringen, eks. til #8/9 #9 line Salmon Spey.

Ellers kan jeg tipse dere om de nye Wulf Ambush klumpene, disse har vi fått veldig gode tilbakemeldinger på etter at de kom inn, disse er en-håndsklassifisert så her må man i tilfelle se på vekta, en god løsning til #8/9 salmonseekeren vil f.eks være wulff ambush #10 25,92g + en polyleader på ca. 3g #8/9 Salmonseeker har anbefalt klumpvekt på 27-30g.

Wulf Ambush #9 + polyleader på 2/3g vil passe godt til #7/8 Salmonseeker.

Mvh Torgeir

Streamstix AS

Hei Torgeir

Når du skriver at Salmonseeker 8/9 har en anbefalt klumpvekt på 27-30 gram så lurer jeg på om dette er noe som produsenten anbefaler eller er det en klumpvekt som du selv og andre du kjenner har kjent fungerer..? Spør litt her fordi jeg prøver å danne meg et bilde av hvilken klasse det ville være naturlig å velge skulle man gå for en ambush triangle taper til stenger innforbi samme kategorien. Og hva da med den 13 fotoren som dere kaller Salmonfighter, vil den og gå greit med en ambushline #10..? Tenker da å tilpasse et oppsett uten polyleader men med lang fluorcarbonfortom. Salmonfighter 7/8 likeså, hvilken ambushline til den med samme oppsett som nevnt over..?

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har salmonfighter #8/9, har i utgangspunktet kjøpt med en #8 salmonspey line, har ikke fått testet dette enda, men håper det fungerer..om ikke får jeg gå for klassen over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen Salaren/Hoaas

Våre anbefalinger er hovedsakelig basert på tilbakemeldinger vi får fra kunder samt noe egne erfaringer, men jeg fisker lite to-hånds (Østfolding), vi har solgt mye av både Salmonfighter og Seeker så det skal være et ganske godt grunnlag. Produsenten av S.fighter stengene har vi ikke lengre noen forbindelse til, nye Fighter produkter (foreløpig kun sneller) produseres på en annen fabrikk. Streamstix stenger produseres i dag hovedsakelig på fabrikken som har laget Seeker serien. 

Til Salaren,

Ambush serien er som du sikkert vet en-hånds klassifisert, normalt sett vil jeg vel da anbefale å gå opp to klasser fra anbefalt vekt dersom du ikke skal bruke polyleader. Så til tretten foteren #8/9 ville jeg gått for ambush #11 og til 12` #7/8 ambush #10.

Til Hoaas,

Salmon/Spey linen fra Wulff har en helt annen profil en Ambush linen, klumpen er mye lengre. Så ut i fra våre erfaringer går stanga best med disse linene når den ikke er "overbelastet" vektmessig. Hvis det ikke blir noe dreis på det så ta kontakt med oss så får vi sikkert ordnet til en løsning.

Mvh Torgeir

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Espen,

Denne stangserien var dessverre ute av sortimentet da vi (tidligere Fiske og Friluft AS) overtok driften i Streamstix. Vi har derfor ikke noe reservelager for denne serien. Vi har hele stenger, nye i klasse 2, ellers har vi noe tupper til klasse 4 mener jeg men det hjelper jo lite.

Mulig jeg har en klasse 6 stang i vårt demolager, hvis det kunne vært av interesse men må ta forbehold om en dobbeltsjekk her..

Det sagt, hvis du vil ha en sekser så er den nye Seatroutseeker langt bedre enn EVO II stanga, aksjon er forholdsvis lik men bygget på bedre blanks. Kan også informere om at nye Troutseeker II vil lanseres i løpet av juni, denne vil foreløpig kun komme i 9,6`#5, verdt å merke seg..

Mvh Torgeir

Streamstix AS

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Siden tråden kom frem igjen så tenkte jeg tiden var inne for å si noen ord. Dere selger utvilsomt gode produkter til en absolutt overkommelig pris i de fleste tilfeller. Dessuten viser dere stor seriøsitet med å være åpne f.eks på dette forumet vedr . deres produkter. 

Fikk selv gleden av å prøvekaste flere av de stengene dere har på billigsalg og som heter Salmonfighter her for en liten tid tilbake og ble forferdet over hva disse stengene til snaue 800 kr stykket var i stand til å sende en skyteklump med dertil flue. Prøvde disse stengene med samme snelle/klump kombinasjoner som til mine ellers så fortreffelige LPXe og LTS stenger og Salmonfighterstengene dro klumpene som bare rakkern. Finishen er jo bare flott og med snellefester som nærmest sveiste fast snellefoten så virket riggen god, trygg og kompakt. Korken virket og å være av helt ålreit kvalitet og ikke noe tilbake for de vanlige stangmerkenens kvalitet. Hvordan Streamstix har valgt å markedsføre Salmonfigherstenen som " raske" er utenfor min fatteevne da de virket å snarere ha lengre slaglengde sammenlignet med f.eks den velkjente LPXe serien av GL men dette er det helt sikkert andre som kan beskrive bedre om noe skulle føle kallet.

Den 12 foteren var spesielt herlig men så kan det og ha sammeheng med at jeg siste sesong har lagt min elsk på slike litt myke og litt kortere tohåndstenger som ikke er definert som switch. De lengre Salmonfighter stengene 13,14 og 15 likeså, herlige stenger til gibortpris. Bare tuben og stangfuteralet dekker jo nesten prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for det Salaren, hyggelig å høre!

Mye mulig du har rett vedrørende aksjon på Fighter serien, beskrivelsen ble laget av det tidligere Streamstix teamet og jeg må inrømme at jeg ikke har gjort tilstrekkelig testing av aksjon osv. på denne serien selv til å uttale meg.

Kan vel da også røpe at Salmonfighteren vil bli tatt av markedet i løpet av våren/sommeren, da vi ikke får produsert mer av denne modellen, og vi er nødt til å holde noe tilbake som delelager.

Streamstix har de siste årene gjennomgått en total forvandling forretningsmessig og vi håper vi klarer å løfte merket tilbake til den plassen det fortjener i det norske markedet, vi håper også deltakelse her på forumet bidrar til en bedre kundebehandling totalt sett så her er det bare å fyre løs :-)

Mvh Torgeir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for svar

Jeg ville ha en stang i reserve, liker evo2 veldig godt, men får sjekke ut de nye stengene deres etterhvert.

Veldig fint at det er mulig å kommunisere bransjen på forumet her. (uten at det virker som påtrengende reklame)

Espen

Endret av espen_gunner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Som jeg har sagt tidligere.....  Jeg kan heller ikke fatte at "fighteren" ble klassifisert som en "rask" aksjon....  Men, det er mye jeg ikke skjønner med klassifisering....  Leser siste Alt Om Fiske, og stangtesten der..  Sage Method blir der klassifisert med en rask aksjon...  Har prøvekastet den, og er totalt uenig...  Knall stang, men rask...??  Nei, dette var en stang som gjorde jobben selv... Med slow moves....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har en troutfighter 9' 4# med troutfighter snøre i samme vektklasse, det kjenner litt for lett ut og får ikke spent opp stanga skikkelig. Har dere noen gode anbefalinger til snøre som spenner opp stanga litt mer?

Ellers er stanga kanonbra! Ikke kostet den mye heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei!

Har brukt denne komboen selv og opplever vel ikke snøret som veldig lett på den stanga, men her er det jo en del individuelle preferanser som spiller inn :-) Hvis du kan bruke en line med litt kort klump vil du få "ladet" stangen kjappere, vår anbefaling vil da være Royal Wulff Ambush #4 Float, ulempen med denne linen er at det blir litt "plask" når du fisker med den. Eventuellt kan du gå opp en lineklasse, da vil den vanlige Royal Wulff Float linen være et bra valg på denne stangen.

Håper det var til hjelp, ellers er det bare å spørre mer!

Mvh Torgeir

Streamstix AS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da er det nok meg som liker litt mer "trøkk" i stengene en folk flest, noe må ofte får med litt tyngre snøre. Vet du forresten klumpvekt på troutfighter WF4? :) så har jeg noe å sammenligne med

Når sant skal sies så har ikke jeg fisket med flue i mer en tre år, men føler liksom at stanga/snøret/komboen savner noe.. Har en guideline exp3 5er med presentation snøre i samme klasse, og den skyter som juling! Føler nesten at jeg må tviholde på snøret under kasting for å hindre at alt sammen forsvinner i horisonten. Litt den følsen jeg vil ha med troutfightern hvis du skjønner hva jeg mener

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen,

Har du forsøkt å kaste med snøret du bruker på #5 stanga på Troutfighteren? Hvilken farge er det på snøret ditt, gult eller light green?

Mvh Torgeir

Streamstix AS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ikke prøvd presentation i kl 5 på troutfigheteren, vil tro at det blir såpass brutalt at stanga mister ryggen (?). Prøver gjerne hvis du har tro på det :)

Jeg er forøvrig fargeblind, men kjæresten min sier at troutfightersnøre mitt er mintgrønt/lys grønt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen!

Ok, det mintgrønne Troutfighter snøret er hvertfall ikke et tungt #4 snøre, det har også litt tykk coating hvilket muligens gir litt mer luftmotstand enn når du kaster med GL snøret. Om stanga klarer #5 snøret er jo forsåvidt bare å teste ut, det avhenger vel litt av snøret og kasteteknikk etc. Ellers kan jeg som sagt annbefale snørene fra Royal Wulff, de går bra på samtlige av Streamstix stengene.

Mvh Torgeir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Takk for det Salaren, hyggelig å høre!

Mye mulig du har rett vedrørende aksjon på Fighter serien, beskrivelsen ble laget av det tidligere Streamstix teamet og jeg må inrømme at jeg ikke har gjort tilstrekkelig testing av aksjon osv. på denne serien selv til å uttale meg.

Kan vel da også røpe at Salmonfighteren vil bli tatt av markedet i løpet av våren/sommeren, da vi ikke får produsert mer av denne modellen, og vi er nødt til å holde noe tilbake som delelager.

Streamstix har de siste årene gjennomgått en total forvandling forretningsmessig og vi håper vi klarer å løfte merket tilbake til den plassen det fortjener i det norske markedet, vi håper også deltakelse her på forumet bidrar til en bedre kundebehandling totalt sett så her er det bare å fyre løs :-)

Mvh Torgeir

Ja kan man gi ris så skal man også passe på å gi ros når anledningen byr seg. Og ros mener jeg disse Salmonfighterstengene trygt kan gies. Har i sommer brukt spesielt 12 og 13 foteren ganske mye og har bare gjort det så enkelt at jeg flytter snellene ink. klumper over fra mine tilsvarende LPXe stenger til Salmonfighterstengene og så bruker jeg stengene noen timer eller dager før jeg bytter rundt igjen. Og på den måten får jeg litt føling med hvordan disse fungerer over tid og bruk. Og det er utelukkende positive erfaringer jeg har gjort her. Oppsettene hiver akkurat like godt og langt men Salmonfighterstengene er dypere enn LPXe stengene og ikke så raske er nå min mening selv om dette sikkert kan utdypes nærmere av de som bedre kan beskrive slikt. Dessuten er klingen lettere som og merkes på lange dager.

Nå liker jeg best downlockmonterte snellefester på tohåndstenger for da føler jeg at snellen får en mere korrekt plassering i forhold til bakre/forre håndtak og ballanse. Ser nemlig ingen grunn til disse overdrevne lange bakre håndtakene slik som på mange av Yankeestengene. Best liker jeg derfor GL og LTS sine håndtaksdesign med dertil snellefestemontering.

Og Salmonfighterstengene har jo og downlockmontert snellefeste men jeg føler kanskje at snella kommer heller vel langt ned og kunne heller et min smak gjerne ha vært halvannen cm. høyere montert, ivertfall om man bruker sneller med store diametre. Så det var vel det eneste jeg kan komme på skulle jeg påpeke noe. Uansett, flott finnish, flott kork, solid og rigid snellefeste, pene klinger og surringer, godt tilpassede holker som biter godt men samtidig greit lar seg løsne. Kort sagt kan jeg ikke skjønne annet enn at dette må være et svært godt kjøp og ville ikke ha noen betenkeligheter skulle jeg fiske med bare disse stengene sesong etter sesong om det skulle ha blitt skjebnen :smile: . Til sist bukker de pent, dypt og høflig for sølvfiskene såvel så da kan man vel ikke be om mere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Klumpvekter til 7/8 Salmonfighter? Kva har du vore nøgd med Salaren? Vurderer denne stonga til lita elv og dårlig plass til å kaste. Slett ikkje dårlig pris... Me ser det er veldig varierande omtale her. Alt frå ujamn slaskeraie til kastemaskin... Er stort sett altetande når det gjeld stenger, bare dei gjer litt ekstra i kasta når du blir kjend med dei. Treng eigentleg maks kaste 20 meter kontrollert for fin presentasjon på var fisk. Kva er denne stanga på nivå med? Har prøvd Troutseekeren som gjer fine bukter og lange kast, men eg savner godfølelsen i kastinga då stanga oppleves som litt død. Gjer liksom litt lite "feedback" i av det lille ekstra når teknikken sitter perfekt. Er stanga å anbefale? Kva seier de som har prøvd? Er det ei grei nok stang som reserve eller fullt brukande som einaste stang i stallen i sin klasse?

Bruker ellers for det meste ei tifot 8 eihands Scott E2 med WF 6 snøre for mjuk landing, og ofte kaster eg med tohåndsgrep. Er av og til greit med 60 cm ekstra til å styre flua eller litt ekstra kraft på stor elv!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Klumpvekter til 7/8 Salmonfighter? Kva har du vore nøgd med Salaren? Vurderer denne stonga til lita elv og dårlig plass til å kaste. Slett ikkje dårlig pris... Me ser det er veldig varierande omtale her. Alt frå ujamn slaskeraie til kastemaskin... Er stort sett altetande når det gjeld stenger, bare dei gjer litt ekstra i kasta når du blir kjend med dei. Treng eigentleg maks kaste 20 meter kontrollert for fin presentasjon på var fisk. Kva er denne stanga på nivå med? Har prøvd Troutseekeren som gjer fine bukter og lange kast, men eg savner godfølelsen i kastinga då stanga oppleves som litt død. Gjer liksom litt lite "feedback" i av det lille ekstra når teknikken sitter perfekt. Er stanga å anbefale? Kva seier de som har prøvd? Er det ei grei nok stang som reserve eller fullt brukande som einaste stang i stallen i sin klasse?

Bruker ellers for det meste ei tifot 8 eihands Scott E2 med WF 6 snøre for mjuk landing, og ofte kaster eg med tohåndsgrep. Er av og til greit med 60 cm ekstra til å styre flua eller litt ekstra kraft på stor elv!

Heisann

12 Foteren går best for meg med en SA Scandinavian Mastery Atlantic shooting head F/S3 #7/8. Denne klumpen er 11,2 meter og veier akkurat 30 gram. 

13 foteren går også veldig greit med tilsvarende klump men i klasse 8/9 og da er lengde/vekt 11,6 meter/34 gram. Har og testet med 10 meter lange Rio og Airflo flytliner påsatt 10 fots synkepolyleadere og disse går og brukbart.

Overnevnte klumper er ikke lengre i handelen men jeg vil anta at f.eks GL sine ready to go klumper vil kunne gå greit men jeg har ikke prøvd disse. Problemet med GL sine klumper er at vektklassen oppgitt på snørepakkene ikke samsvarer med de mest almindelige tohåndstenger lineanbefalinger. Dvs. at ønsker man en GL klump til f.eks ei #8/9 stang så kjøper man en 9/10 Klump. Amerikanske klumper er derimot riktigere klassifisert etter min mening og vektklassen oppgitt på snørepakka samsvarer oftest meget bra med scandinaviske stengers klassifisering og Salmonseekerstengene er sågar intet unntak.

Du vil helt sikkert få deg positive opplevelser med Salmonseekerstengene. Etter min mening burde vel være udiskutabelt at man får meget for pengene. 

Endret av Salaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Salmonseekerstengene er sågar intet unntak.

Du vil helt sikkert få deg positive opplevelser med Salmonseekerstengene. Etter min mening burde vel være udiskutabelt at man får meget for pengene. 

Det var Salmonfighteren du skrytte av? Såg plutselig at du skreiv seeker her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det var Salmonfighteren du skrytte av? Såg plutselig at du skreiv seeker her...

Beklager. Det er bare Salmonfighterstengene jeg har prøvd og som jeg har beskrevet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fekk testa 12 foteren i dag. Førsteinntrykket er at ho gjør jobben med 30 gram klump. 34 gram kortkurs er for tungt og ein 24 gram går ut, men uten at Anna enn toppen jobber.

Ut frå det bilete som teikna seg ved bruk i stillestående vatn, rekner eg med at ho vil vera for veik til synkesnører. Litt mjuk topp gjør det vanskelig å få med kreftene i bånndelen.

Rask? Nei, eller? Kva er definisjonen på rask? Toppveik? Ja! Minner kanskje om Sage One? Prøvde ei slik i sommer. Den leverte godt med Skagitline.

Skal mekke litt klumper i vinter. Tipper eg ender rett under 30 gram. WF anbefalinger til denne stanga? Vil ha noko som presenterer silkemykt også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg