Hopp til innhold

Recommended Posts

Har du spørsmål anngående oss eller våre produkter kan de stilles i denne tråden så skal vi svare etter beste evne!

Mvh Streamstix AS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei.

Hvordan er bremsen på Troutseeker II bygget opp med tanke på inntrengning av vann og smuss?

Er oppbygningen lik på både korkbremsen og carbonbremsen eller er det forskjeller her?

Jeg ser at noen leverandører av sneller har vanntette bremsesystemer, mens andre har "åpne". Det er sikkert endel delte meninger rundt dette, men ser at noen hevder at åpne systemer fungerer lite tilfredsstillende fordi bremseeffekten vil endre seg når systemet blir vått eller ved smuss.

Mvh

Fho

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei!

Troutseekere II har et lukket men ikke vanntett bremsesystem, dagens Troutseekere leveres kun med carbon skivebrems. Bestanddelene i snellen skal ikke påvirkes av at det kommer vann inn i systemet, hadde det vært korkbrems ville som du skriver dette kunne medføre endret bremseeffekt. Bremsesystemet på Troutseekeren er som nevnt lukket hvilket betyr at det ikke kommer vann inn i systemet hvis ikke man holder snellen under vann. Skulle det komme smuss/fremmedlegemer inn i bremsesystemet er snellen forholdsvis enkel å skru fra hverandre og skylle/rense.

Håper det var greit svar

Mvh Torgeir

Streamstix AS     

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann!

Jeg sliter litt med å tilpasse snøret til Salomonfighter 13' #8/9 stanga mi. Får ikke helt dreis på stanga og må ofte ty til overhodekast. Etter tips fra forhandler jeg handlet hos monterte jeg 34 grams F/I klomp på stanga men lurer på om dette er litt i tyngste laget.. Eller kanskje klumpen er for lang eller for kort... Hva anbefaler dere av klump-vekt og type snøre?

Mvh Mats

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uten å kritisere streamstix, så er akkurat denne stangen du sikter til totalt mislykket.  Presiserer at dette er min personlige mening.  Har 15 streamstixstenger, men akkurat denne solgte jeg videre.  Flere toppkastere jeg kjenner prøvde denne, ingen var fornøyd.  Min mening er at salmonseeker er en mye bedre stang.  At salmonfighter kan karakteriseres som "rask" er for meg ubegripelig.  Det er rett og slett ei "dvaskestang"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Aha... For jeg møtte noen folk med elva og spurte pent om råd. Noen prøvde stanga og mente at #8/9 merkingen ikke kunne stemme, da stanga mangla "rygg". Derfor mente de jeg skulle prøve noe lettere klumper. Eventuelt kjøpe meg ei ny stang (noen hadde ikke troen i det hele på den stanga= ). Burde jeg gi opp den stanga? Er ganske fersk og har ikke altfor sterk økonomi, men finnes nok brukte stenger til en billig penge som kanskje kan hjelpe meg bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg fikk et par laks på denne stanga, men brukte den da til "finfiske" med lette klumper, rundt 30 gr.  Du får ikke kastelengder med denne stanga under praktisk fiske.  Kjøp deg en Salmonseeker 12,9 fot.  Det er en kanonstang til en billig penge, se nettsidene...  Den kan du lade med 35 gr. + . 

Du får antagelig mer igjen for Fighteren som bruktsalg enn du må gi for en ny Seeker.  Gi opp Fighteren og kjøp Seeker ( Den grønne ).  Har du enda litt mer penger å legge til så kan jeg anbefale TFO Proffesional også, de selges også billig.  14 foteren der er en kanonstang i forhold til pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Mats,

Takk for gode innspill Deetuben :-)

Både Salmonseekeren og Fighteren er stangserier vi har solgt veldig mye av, vårt inntrykk er at begge seriene får jevnt over gode tilbakemeldinger og at begge seriene er mye for pengene.. Vårt inntrykk er ihvertfall at det er litt tilfeldig hvem av disse seriene som faller best i smak oss folk, kommer jo da an på kastetekknikk personlige preferanser osv.

Føler du når du kaster at du ikke får ladet stanga? Eller mottsatt at linen føles for tung, slik at kastet "kollapser"?

Mvh Torgeir

Streamstix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Som nevnt er jeg ganske fersk. Men tror nok det er linen som er for tung.. Skal prøve meg med lettere liner =) Stanga får jeg nok ikke mye igjen for, men skal kike meg litt rundt etter andre stenger. Er vell aldri galt med flere varianter. Takk for tilbakemeldinger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen,

Ok,

34g er nok i utgangspunktet litt i tyngste laget, men her har jo også klumpens lengde/profil innvirkning. Prøv en flytklump på ca. samme lengde på ca. 30g og sett heller på en polyleader, vil tro og håper det gir bedre effekt, flytklumper er også lettere å kaste med hvis du er forholdsvis fersk vil jeg tro.

Mvh Torgeir

Streamstix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Som sagt, jeg satte på en synk 1 på 31 gr. + 1 stk. polyleader slow sink 8 fot.  Dette oppsettet var av det vi fant ut var mest optimalt.  Blant annet testkastet av VM mester Eirik Hernes.  Han kastet, og jeg, 15 meter lenger med en Seeker 12,9. i samme klasse. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei!

Faren min vurderer å kjøpe Seatrout-pakken 9,6' #7 dere har i nettbutikken deres, med troutseeker snelle og Wulff TT. Han er ikke veldig dreven på enhåndsfiske, men får snøret ut. Er dette en kombinasjon dere mener er lettkastet og tilgivelig for kastefeil/dårlig teknikk til en som ikke er så dreven? Pakken er jo så billig at det er nesten så jeg vurderer en selv :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen Deetuben,

Interessant lesning, Salmonseekern og Fighteren er produsert på forskjellige fabrikker. Vi jobber for tiden med å utvikle en ny to-håndsserie som etter planen vil være i salg fom. neste sesong. Dagens Streamstix stenger blir stort sett produsert på samme fabrikk som Salmonseekeren, neste to-håndsserie vil også bli produsert her.

Vi tar gjerne imot innspill på eventuelle forbedringer på dagens Salmonseeker, da denne vil være referansen på ny serie.

Mvh Torgeir

Streamstix AS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Hoaas,

Seatroutseeker pakken kan trygt anbefales til en som ikke er så dreven. Denne stangserien har absolutt den nødvendige "punsjen" du trenger til fiske i sjøen samtidig som de er lettkastede.

Seatroutseekeren er også meget lett og spenstig, så tror jeg har de fleste som har prøvd denne stanga med meg på at det er mye stang for pengene.

Regner med å høre fra deg etter at du har testet settet til faderen.. :-)

Mvh Torgeir

Streamstix AS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei har bestilt meg salmonseeker 11,9 fot 78 med scierra hmw settet som er på 21 gram og skal passe stenger 11-11,9 fot klasse 78. Blir dette en grei combo. Er helt fersk på tohånds stenger. Har kastet mye med enhånds da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Backlash,

Det skal være en bra combo, og med Scierra pakken er du også dekket for de fleste fiskesituasjoner, så da er det bare å håpe du får dreis på to-håndsfisket :-)

Mvh Torgeir

Streamstix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei Backlash,

Det skal være en bra combo, og med Scierra pakken er du også dekket for de fleste fiskesituasjoner, så da er det bare å håpe du får dreis på to-håndsfisket :-)

Mvh Torgeir

Streamstix

Takk for svar håper den lader stanga nok til spey, ellers så kan jeg sikkert finne bruk for den til Evolution 9,6- 7 enhåndsstanga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen!

Jeg vurderer nå å kjøpe meg Salmonseeker 12,9' #8/9, hvilke av snørene deres anbefaler du? Jeg ser litt på Royal Wulff TT intermediate eller sink, men funker de til tohånds?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Testa salmonseekern på gress vel å merke. Flott Finnish og virker som klumpen på 21 gram ladet stanga. For teste den i elva snart. Takk for Capsen du sendte med og alt sammen fraktfritt;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei igjen Mr. Hoaas/Backlash

Wulff serien som heter Salmon/Spey er to-håndsliner, anbefaler å bruke tyngste line innenfor stangklassifiseringen, eks. til #8/9 #9 line Salmon Spey.

Ellers kan jeg tipse dere om de nye Wulf Ambush klumpene, disse har vi fått veldig gode tilbakemeldinger på etter at de kom inn, disse er en-håndsklassifisert så her må man i tilfelle se på vekta, en god løsning til #8/9 salmonseekeren vil f.eks være wulff ambush #10 25,92g + en polyleader på ca. 3g #8/9 Salmonseeker har anbefalt klumpvekt på 27-30g.

Wulf Ambush #9 + polyleader på 2/3g vil passe godt til #7/8 Salmonseeker.

Mvh Torgeir

Streamstix AS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Må si at 78 jobber bra over hode og spey med både 21 og helt opp til 26 gram. Lett og kaste med. Helt fersk på tohånds. Så leker meg med noe billige klumper. Trur jeg kommer til å bli glad i den")

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

De snellene dere har som heter Salmonfighter SLW ser jo litt kjekke ut men når man ser på bildet hvor spole og snellehus vises hver for seg så blir man noe betenkt over hva denne snella egentlig kan tåle av belastning. Navet henger altså i 6 tynne aluminiumstråder utifra hva man ser på bildet. Resten av materialet som gir styrke på snellehuset er jo frest bort. Med ørlite hard fingring eller f.eks fall så vil vel greiene her bli derformert og snella ubrukelig skulle man tro. Tar jeg feil her eller er det mye sterkere en man kan anta utifra bildet..?

1485-4-4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg