Hopp til innhold
Gladlax

Bjerkreimselva 2013

Recommended Posts

Hei! Da nærmer det seg sesong med stormskritt. Er det noen som har vært i trappene og kikket siste uken med god vannføring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Ja, heldigvis.

Har hatt en del timer i elva allerede, men med vannføring på 15-20 ms er det ikke noe moro.

Blir vel å ta en fridag i morgen tenker jeg, så er det ned å sjekke tilstanden. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flotte forhold i elva nå, men fisken viser seg lite.

Tok en på 3,7 da jeg gikk over til litt tyngre snøre ( I/S2/S4 ) og Ally's.

Alt i alt en fin dag. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flott, blir tur til helga. Har en jobb som må skjøtes.. Elva synker nok litt til dess, men vil annta det har gått opp en del fisk nå!

Kjøpte nettopp ett SCANDI I/S2/S4 snøre faktisk, kanskje det er det som skal stå på til helga da.

Endret av Egil Brekke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ble ei lita svidde på 1,2 på mitt første døgn. Var bori en betydelig større fisk, men gleden varte bare 2-3-minutter... Virka som gode forhold fredag da jeg traff mye folk med fisk og også neon som hadde fyllt kvoten. 

Begge tok en Phatakorva liten tube på 0/1/2 synk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Var å snorklet i går igjennom hele sone 3b. Kan rapportere om ca 5-7 laks i hver høl, mest i str 1-3kg. Så stod det ei og anna svidde i de grunne stryka også. I tillegg kommer alle de vi ikke såg. Det slår ikke feil at flest fisk står på de dypeste partiene. Vatnet holdt 20grader! I tillegg er det masse fin ørret i  elva samt en og annen flott sjøørret. Traff på en skadet sjøørret på. Den var mest sannsynlig blind på venstre øye, samt den hadde ett lite "kjøttsår" under øyet. Mulig som et resultat av frivillig eller ufrivillig C&R (?).. Kom helt inntil den:

SOslash_zps7bc470b4.jpg

Traff kun en fisker på hele strekket, naturlig nok. Fikk lov å svømme gjennom hølen. Han fikk ikke fisk allikevell sa han:)

Endret av Egil Brekke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jaja. Blei lite fisking med andre ord :) har vært frista til å snorkle i den sonen selv. Fant du noen sluker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Fannt en spinner og noen søkker. Har en kasse med slikt "rask" stående hjemme etter barndommens snorkling, så trenger det ikke. Plukker mest for å renske. Dessuten er det fisk jeg ser etter, og har sluttet å aktivt lete etter sluker ol. Tror også det er en del ungdommer eller andre som har opptatt slik leteaktivitet da det var merkvedig lite å se.

Fisket sone 3b den 31.Juli. Det resulterte i en laks på 3kg tatt på Red Francis :)

Endret av Egil Brekke
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hatt 3 bomturet i Bjerkreim i år. Bomma fullstendig på vannstand ( dvs at jeg bare MÅTTE ut ). Satser på en regnfull sensommer. Ferien er over på fredag. Let it rain ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg