Hopp til innhold
Salaren

Årets første fluekast

Recommended Posts

Herlig ettermiddag idag.

Rigget ei tohåndstang og dro avgårde for å testkaste ettpar klumper. Dro og med ettpar enhåndstenger bare for å kaste litt. Små isflak slo langseter neoprenvaderne mens elva bruste hastig avsted for å kvitte seg med snøsmeltingsvannet etter en ekstra lang vinter og kald vårstart. Helt klart at elva hadde dårlig tid og forstod at den nå hadde å få opp temperaturen fortere en svint..

Bare deilig å kjenne klumpen ta av gårde selv om jeg tydelig kjente at kasteformen langtfra var på topp. Så her er det bare å repetere daglig fremover.

Enhåndskastingen gikk langt bedre. Kanskje pilkinga etter torsk i vinter holdt kasterytmen vedlike i det minste. Ivertfall dro jeg ut ettpar WF liner i nesten full lengde så da føltes alt straks mye bedre. 

Aure ble det dog lite av i dag men i neste uke tenker jeg så sitter nok de første med mindre det blir en ny bever.

Får i første omgang rigge opp ettpar 2-3 tohånds og 5-6 enhånds i løpet av de første dagene så man kan leke seg litt i ukene fremover. Alltid gøy å teste ut saker å kaste litt.

Herlig........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder