Hopp til innhold
bryggster

Guideline Coastal eller Rio Outbound til Sjøørret fiske ?

Recommended Posts

Eneste av disse snørene jeg har testet er Rio Outbound, skytelina ga meg sår på fingeren. Slitsomt om man fisker mye,, selv mener jeg at det mest perfekte sjøørretsnøret får man ved å lage det selv med klump som passer DEG. Sjøørretfiske i sjøen er denging og enda med denging, og da er det kjekt med et snøre som er perfekt for formålet. Og der finnes det ikke noe ferdigsnører som er perfekte, man må lage det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Transparent viktig for sky sjø-ørret. Vi har testet dette visuelt i Rio Gallegos. Fargede snører får sø som står grunt til å flykte, mens transparente snører ikke gir samme virkning. Jeg foretrekker Rio Outbound og har ikke opplevd at det krakilerer. Tror det må ha med produksjonsserier å gjøre. Har opplevd dette på enkelte snører fra 3M. Jeg tenker at det som er viktig er profil og vekt. RO kommer i to profiler. Short og normal. Short er perfekt for underhåndskasting og der hurtig ladding av stang er viktig. Til kystforhold trengs lengre profiler for lange kast. Også tapering mot enden gir forskjellig overrulling. Vær forresten obs på at RO er overklasset ca 1 klasse. Har også brukr Loops CLi/F. Et snillere snøre, lang profil og lang avslutningstapering fir lutt mykere presentasjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Interesant det du skriver der vedr. transparente snører og har selv mang en gang lurt på det samme. Har flere her meninger om dette eller er det "overtro"..?

Transparent viktig for sky sjø-ørret. Vi har testet dette visuelt i Rio Gallegos. Fargede snører får sø som står grunt til å flykte, mens transparente snører ikke gir samme virkning. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er ikke helt riktig. GL costal levert i postkassa på Nordisk koster kr 769 + 29 i frakt. Det gir kr 798.

Eksempel snøret mitt Cortland 333 pro clear koster kr 207 (man kan få det billigere, med det spiller ikke noen rolle her). Siden det er då nære 200 kr grensen og tollvesenet opererer med en sikerhetsmargin blir det ingen moms, toll eller avgifter. Frakt skal ikke regnes i 200 kr grensen, se toll.no. Jeg ber aldri avsender sende noe som gave. Regnestykket blir kr 207 + 40 frakt. Det gir kr 247.

798 - 247 = 551 sparte kroner.

551 er omtrent det koster for en flybillett til Finnmark.

:) :)

Ja, tar tollen pakka gjennom med utgangspunkt i at verdien ikke overstiger 200 kr så blir jo prisen som du sier.

Ellers blir det vel ikke helt riktig å si at man sparer 551 kr, det er jo to ulike produkter det er snakk om her. Omtrent som å si hvorfor kjøpe en dyr bil når man kan kjøpe en billig bil.... Ellers har XXL solgt 333 clear til 499, så det er i så fall en riktigere sammenligning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ellers blir det vel ikke helt riktig å si at man sparer 551 kr, det er jo to ulike produkter det er snakk om her. Omtrent som å si hvorfor kjøpe en dyr bil når man kan kjøpe en billig bil.

Hehe, det er ikke ulike produkter vel? Det er WF fluesnører som har nøyaktig samme funksjon og formål.

Diskusjonen er over for min del. Det ene snøret er over 300% dyrere enn det andre, i mitt eksempel. Om man vil betale mer for et 333 pro clear kjøpt et annet sted eller et cortland snøre med GL logo, så får det være opp til hver enkelt.

:) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke enig i at det helt like produkter, men la oss legge dette dødt nå. Er derimot helt enig med deg i at det får være opp til den enkelte å velge hvilken line man kjøper og hva man synes er ok pris.

Fortsatt god jul Brage!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg