Hopp til innhold
lolb0b

Skal kjøpe nytt stang, og trenger hjelp med å velge snelle

Recommended Posts

Hei.

Skal snart kjøpe meg en ny fluestang til sesongen, 8,6fot #3 Guideline fario. Og trenger hjelp med valg av snelle. 

Har sett på Guideline quadra, men har ikke fått holdt den i hånda. Og lurer på om det er noe særlig lyd i den ved utras. For det er nemlig en av kriteriene til snella, at det skal være god lyd.

Prisklasse helst ikke over 2000. Og tenkte å kjøpe Guideline Presentation fluesnøre, om det har noe å si på valget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Kan også legge til at det er fiske etter ørret utstyret skal brukes til, om det er til hjelp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Mulig det har skjedd noe de siste par årene, men min erfaring er at Guideline sine sneller generelt er noe skikkelig ræl. Forøvrig har de masse gode produkter, men snellene er ikke blant dem (etter min mening). For 2000 kr får du en lite brukt (ny muligens) Danielsson Featherweight for eksempel, eller en brukt Waterworks 2/2X som er laaangt bedre etter min mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har brukt Quadra en stund og er ikke videre imponert over kvaliteten. Bremsen virker til tider ujevn ved kjøring av stor fisk og settskruen løsnet under utras, noe som førte til at spolen ramlet ned i elvegrusen :/ Kan jo selvfølgelig være at jeg har kommet borti skruen, men det er jo heller ikke en god ting hvis den er så lett å løsne. Skal nevnes at dette var en 79 HD som kanskje ikke er representativ for mindre snelleri samme klasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uten tvil denne: http://www.gero.no/produkter/danielsson-sneller/danielsson-original-nymph-wide-3-5.aspx

Edit: styr unna Presentation, møkkaline i mine øyne. Kjøp heller noe med middels lang klump eller long belly. Du blir hemmet av den korte og brutale klumpen, presenterer som en møkkafull sjømann på 120kg på glattisen. Se på Eikre-Fly Evolo, Wulff Long Belly/Triangle Taper eller Vision Target. Skal du på død og liv ha en kortklump, kjøp heller SA XPS

Endret av storfemti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

sjekk selges her på forumet, ligger litt der

Personlig ville jeg valgt en Danielsson eller Loop snelle!

Endret av Egil Brekke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Uten tvil denne: http://www.gero.no/produkter/danielsson-sneller/danielsson-original-nymph-wide-3-5.aspx

Edit: styr unna Presentation, møkkaline i mine øyne. Kjøp heller noe med middels lang klump eller long belly. Du blir hemmet av den korte og brutale klumpen, presenterer som en møkkafull sjømann på 120kg på glattisen. Se på Eikre-Fly Evolo, Wulff Long Belly/Triangle Taper eller Vision Target. Skal du på død og liv ha en kortklump, kjøp heller SA XPS

Vision target er ypperlig til tørrflue fiske! langtkastende, samtidig som den presenterer fint

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

sjekk selges her på forumet, ligger litt der

Personlig ville jeg valgt en Danielsson eller Loop snelle!

Gjør som Brekke sier, kjøp en Danielson. Da gjør du ikke mye feil. Loop snellene er Korea kopier av Danielson, sikkert bra de og men Danielson er orginalen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjører Hardy Ultralight 2000 cc. Enkel og grei snelle. Lett å skifte spole på. Brukbar pris på Taimen.com. 600 billigere enn i Norge.

Bruker denne på Hardy demon #4 8.0 fot. Fantastisk moro å kjøre fisk på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg