Hopp til innhold
Jogen

Fluer til Femundsmarka?

Recommended Posts

Heisann  :)

Er ny på dette forumet og lurer på om det er noen som har tips og eventuelle erfaringer på hvilke fluer jeg skal velge?

Skal på en 5 dagerstur i femundsmarka i sommer og fluefiske. Hadde da vert lurt med noen tips slik at jeg i hvertfall har en anelse om hvilke fluer jeg skal kjøpe og hvilke jeg skal ta med.  :biggrin:

Takker for alle svar  :wink:  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Hei :)

Jeg var selv med en kompis i femundsmarka i fjor.

7 dagers tur med en drøm om å ta stor ørret på fluestang.

men det ble ikke noe mer enn en drøm. det var forferdelig dårlig med fisket der.

snittvekten på ørreten vi tok var på ca 200 gram. denene kvelden fikk vi oppleve en vulgata klekking som jeg aldrig har sett maken til. vi pustet nesten vulgata :P

så vulgata er ikke så dumt å ha i flueboksen, selv om fisken ikke kom opp fpr å ta den. black gnot og stankelben så ut til å virke på småfisken også.

men der det bet mest var ved elve munninger, med små nymfer. småfisk der også men det kom nå iallefall en og annen ørret.

eneste hellet på den turen var da vi var på vei tilbake og så en harr ved en bro vi gikk over. den klarte jeg å lure med en black gnot. ligger ut på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=4hoUhZmgDjA

men du får oppleve fin natur iallefall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Tusen takk for tips.  :)  Skal ordne med noen vulgata fluer. Min drøm er også å lure en stor ørret på fluestang. Men må finpusse på teknikken for å nå fram til de største ørretene kanskje. Men har med noen andre kompiser med haspelstang som også har en sjangs til å lure fisken :biggrin:

Endret av Jogen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg