Hopp til innhold
Fly-fish

The bucket list

Recommended Posts

Faren til en meget god venn av meg har fått dommen. Maks 3 år. Han bor i Seattle i US.

Far og sønn har startet på “The bucket list” og en av de tingene er fiske i Alaska. Og her har jeg ingen kunnskap om hva som er bra eller hva en ikke må kaste seg på.

Spørsmålene er enkelt;

Pris betyr ingeting her. Hva, hvor, når og hvem?

Tar gjernne i mot tips på denne. Helst erfaringer, linker på internett finner jeg selv ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Faren til en meget god venn av meg har fått dommen. Maks 3 år. Han bor i Seattle i US.

Far og sønn har startet på “The bucket list” og en av de tingene er fiske i Alaska. Og her har jeg ingen kunnskap om hva som er bra eller hva en ikke må kaste seg på.

Spørsmålene er enkelt;

Pris betyr ingeting her. Hva, hvor, når og hvem?

Tar gjernne i mot tips på denne. Helst erfaringer, linker på internett finner jeg selv ;-)

Hei,

je saa ikke din traad foer naa!

To anbefalinger basert paa erfaring: Alaska er foerst og fremst laksefiske og der kan jeg sterkt anbefale Bristol Bay Lodge for alle lakse typer: fra KING til Silver laks (Juni til August). Top klasse Lodge, med full komfort og servis!!

Ellers, hvis man er ikke saa noeye med komfort, finnes det en fantastisk elv paa Kodiak Oeya, som heter Karluk. Den lodgen jeg brukte eksisterer ikke lenger, men det finnes et nytt alternativ, som jeg ikke har proevd. Hva angaar kvalitet paa fisking, er denne elven top, igjen for all laks typer fra Juni til September.

Haaper at dette hjelper Deg litt. For en skikkelig Alaska opplevelse, maa man unngaa lodger som er for tette til nasjonale veier og byer!

mvh og et godt Nytt Aar til Deg

Gamlingen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Om ikke pris har noe å si så mener jeg man vanskelig kommer utenom Alta elva. Imidlertid er ikke penger nok i seg selv her.. men man må angivelig gså bli anbefat av noen som allerede fisker der (på det eksklusive fisket), før man eventuelt kan få plass om det skulle bli noe ledig. Men det skader uansett ikke å ta kontakt med Alta laksefiskeri interessentselskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

http://www.gcof.no/ snakk med Reid Hagelin, eller så er Skeena River veldig bra, ta kontakt med http://nicholasdean.com/

Alta er nok perlen, således med noen utvalge elver i Russland, men å fange mengder av stor laks i Alaska....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei, takk til alle som har hjulpet til.

Fisketuren tror jeg er bestilt. En seriøs turoperatur tok saken. Jeg er ute av lupen nå.

Tusen takk til alle

Jarle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg