Hopp til innhold
Kristian_Løe

Vadebukser for oss høye tynne.

Recommended Posts

Nå har jeg så langt hatt bare dårlige møter med vadebukser (mye på grunn av at jeg bare har hatt en vadebukse). Det første jeg merket var hvor stor vadebuksen var. Da mener jeg bredden. Den slang seg rundt meg på alle kanter og etter ca 3 turer begynte det å lekke i venstre neoprensokk. Jeg har i ettertid lest om eksterne neoprensokker som man kan ha på utenfor for å beskytte. Etter ca 5 nye turer slapp begge føttene inn vann. På dette tidspunktet merket jeg også at jeg kom hjem med stadig fuktigere knær og vannet fra sokkene steg og steg. Den dag idag tar jeg heller på meg et parr lag ullundertøy og noen hull i en søppelpose og får samme effekt både rent passmessig og pustemessig.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe nye bukser men de skal ikke nå meg opp til brystet som de forrige siden det ikke er nødvendig.

Reint kroppslig er jeg 190 høy og ganske tynn. Finnes det vadebukser for oss som ikke fyller ut vaderne reint anatomisk (Ikke de dyreste merkene, hybelstudent og mye som skal kjøpes inn fram mot neste sesong).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Sliter med det samme selv. Er høy og tynn, med svære bein. Skal jeg ha bukse som passer føttene så må jeg i xxl størrelse på buksa. På en large bukse så slites neoprensokken istykker med en gang fordi den er for liten. Vet at bukse kan bestilles fra Simms fra mål, men da må du betale.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
  • [[Template core/front/sharelinks/email is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Prøv simms size LL, men sjekk size chart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kjøpte en Convertible, og prøvde tre varianter før jeg bestemte meg. Angrer ikke et sekund, endelig en "skreddersydd" vader som varer og varer. Litt ekstra penger, javel. Men regner en utlegget over antall bruksdager, blir dette neppe særlig dyrere enn en billigvader som ikke passer.

Variantene:

http://www.simmsfishing.com/site/sizing_charts/g3_chart.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vision har godt utvalg når det gjelder ukurrante størrelser. En LL ( large long) vil nok sikkert være bra for deg. Mye på tilbud rundt om kring til stadighet. Måltabell finner du her: http://www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=30&c=34

Del dette innlegget

Lenke til innlegg