Hopp til innhold
MariusN

Enda en blogg - denne om laks

Recommended Posts

Veldig pent. Skulle tro at du lever av dette i stedet for å være i første runde.

Du lakker vel inn noe yndig nederst mot håndtaket? En plast jc ser jeg er mye brukt, så det blir kjedelig. Skulle du mangle motiv, kan det sikkert sendes forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Takk Helge! Sitter å tenker litt på et lite inlay av noe slag men ikke så lett å bestemme seg:) bare kom med tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her kanskje.

Vanskelig å finne farge som helt matcher surringene, men dette burde kanskje være nært nok. Andre ivrige bidragsytere greier sikkert dette bedre enn jeg. En dæsj av vann også, riktignok ikke elv. Kanskje et utgangspunkt for idemyldring.

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Urbanflyfisher / Vinterprosjekt Del 2 – Surringer

Du er en mester Marius. Godt å se at noen tar opp tråden etter Vangen i Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du er en mester Marius. Godt å se at noen tar opp tråden etter Vangen i Oslo.

Er jo bare å takke for fine ord dog er nok mester å ta i veldig! Mye småfeil og slurv men er stang nummer 1 så det hører med! Morsomt du nevnte Vangen! Skal få litt eksperthjelp av Lasse nå når lakking står for tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her kanskje.

Vanskelig å finne farge som helt matcher surringene, men dette burde kanskje være nært nok. Andre ivrige bidragsytere greier sikkert dette bedre enn jeg. En dæsj av vann også, riktignok ikke elv. Kanskje et utgangspunkt for idemyldring.

Hmm, ingen dårlig ide dette men det er en 12,6 med svært tynn klinge så tror denne type possering ikke vil passe. Derimot tenker jeg samme outfit men slyngtet oppover en strippestang ville passet godt!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Samme erfaring. Jeg husker ikke at jeg fikk fisk på SS, det kan kanskje ha skjedd. Og jeg har virkelig trodd på omtalene. Det blir vel noen timer i år også, under tvil.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er viktig å ha tro på det du fisker med,har du ikke tro så får du heller ingenting.Nå så har vi kanskje litt for mange fluer å velge i, da jeg begynte å fiske på 60 tallet med flue så hadde vi ikke så mye å velge i. Husker en spesiell kveld ved Orkla bredder, Ramsem tror jeg dette valdet heter i Rennebu hvor jeg og en kompis skulle prøve fiskelykken,og laks var det i elva, mye laks,Men ingen av dem ville ha noe som helst.Dette var vel først på 1990 tror jeg,og da vi hadde prøvd det meste av fluer så var det igjen denne Sunrayen ,den originale med hvit undervinge og sort over, uten noe mere krimskrams,den som ingen av oss trodde noe særlig på. Men bare etter første kastet så viste laksen intresse,Men den bare hang i flua,nesten som den bare sugde og beit i hårene på tuba.Sånn gjenntok det seg omtrent på annethvert kast uten av vi klarte å få en eneste laks til å ta skikkelig.Dette var virkelig spennende og adrenalinet formelig kokte i kroppen,det vi gjorde til slutt var å dra sunrayen så fort vi bare kunne og da var det som om hele hølen eksploderte, på et par timer så hadde vi 11 laks og alle på Sunray Shadow. Så ,sunrayen skal du ikke undervurdere bare gi den litt mer tid neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg