Hopp til innhold
Nobody

Det hvite helvete

Recommended Posts

En får glede Nobody og andre med +7, lettskyet og helt vindstille. Tenker alvorlig på å lirke enhåndsen ut av tuben og rusle (lettkledd) til fjæra.

Ja takk, det neste du kommer med er vel at jordbærplantene står i full blomst :huh:

Her idag har temperaturen slått helt om og regnvær, har allerede vært ute å flyttet på et 15cm tykt sørpelag + 0,5meter brøytekant av snø i samme konsistens. :mad2:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det er i dristigste laget å love jordbær fra åkeren til julaftan.

Men langtidsvarselet lover pluss, 0 og -2 med oppholdsvær fram til 25. Da er også dagene blitt vesentlig lengre. Skulle det mot all meteorologi komme noe hvitt, strømmer straks den store maskinen til og fjerner det kjapt. Ja ja, på dårlige dager kan det fort bli liggende en halvmeters lengde bak bilen - det må selvsagt nevnes som en vesentlig livskvalitetshindring. Så langt ligger det an til en jul med mange fridager og noen kan helt klart benyttes til kvalitetstid i fjæra, slik det ser ut i dag.

I motsetning til i fjor da da illsinte damer hveste forbi og skrellet bort skogen og lysmastene. Flere fjell ble inntil 2-3 m lavere.

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Førjulstiden er magisk med mange minneverdige øyeblikk!

vq=hd720

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

vq=hd720

Lekkert , men desto hardere å lande i kulda her etterpå.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Flott rapport og velkommen tilbake til det hvite Helvete Fig.

Dette så artig ut, regner med at dette ikke er fra Snarøya. :wink:

Som novice innen dette fisket, stiller jeg spørsmålet; Bonefish Caribbean? Jeg så aldri noen fisk i nærbilde, kunne liksom vært hva som helst. - bortsett fra tryte da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

vq=hd720

Alle de årene jeg seilte der nede i Karibien og så dro jeg aldri med en fluestang. Nå kan man angre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ya mon, det er den berømte beinfisken som jaktes, og en cuda som bare ville leke i noen sekunder før den tygget over stålvaieren. En dags flytur sørvest for Snarøya.

Selvfølgelig ergelig å gå glipp av den første sprengkuldeperioden i hovedstaden, men det er en god trøstepremie å rusle småbrisen rundt i shorts på Bahamas-flatsen. Kan forøvrig berolige det værfaste godtfolket om at planeten vår fortsatt går i bane rundt sola, den er bare litt vanskelig å se fra fedrelandet om dagen, men den klarte ikke å gjemme seg helt bort over there. Bikkjekaldt å komme hjem, tror kanskje jeg må snike inn en tur til før våren viser seg på hjemlige trakter... :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ya mon, det er den berømte beinfisken som jaktes, og en cuda som bare ville leke i noen sekunder før den tygget over stålvaieren. En dags flytur sørvest for Snarøya.

Selvfølgelig ergelig å gå glipp av den første sprengkuldeperioden i hovedstaden, men det er en god trøstepremie å rusle småbrisen rundt i shorts på Bahamas-flatsen. Kan forøvrig berolige det værfaste godtfolket om at planeten vår fortsatt går i bane rundt sola, den er bare litt vanskelig å se fra fedrelandet om dagen, men den klarte ikke å gjemme seg helt bort over there. Bikkjekaldt å komme hjem, tror kanskje jeg må snike inn en tur til før våren viser seg på hjemlige trakter... :biggrin:

Vært en liten tur sørvestover for snarøya jeg også .

8288315635_fd41a3b33b_c.jpg

Bedre enn Oslofjorden liksom.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Her oppe ved iskanten har det gått over til rødt - gudene må vite hva det brygger opp til......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Iskanten??? Det der med at isen er borte er altså bare tøv :huh:

Endret av Nobody

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har hørt eller lest et sted at når den globale oppvarmingen får øst seg mer opp, vil Norge bli dekket av is. Kaldest og tykkest skal isen etter sigende bli på Østlandet. I flg de aller ivrigste globalister, skjer dette allerede neste år (om ikke før). Så det kan i enkelte områder lønne seg å sitte musestille og holde pusten, og ikke slippe ut noe som helst av co2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

8288315635_fd41a3b33b_c.jpg

Ahh, nok en Oslofjord-flyktning, det var et nydelig bilde, soloppgang? Ser ut som en stor sild du har fått på, eller er det #4-stanga som bøyes lett? Fortell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ahh, nok en Oslofjord-flyktning, det var et nydelig bilde, soloppgang? Ser ut som en stor sild du har fått på, eller er det #4-stanga som bøyes lett? Fortell.

Solnedgang . Er ei drøy Sild i andre enden av snøret ja. Stanga er en #11 , som var litt for svak for min smak...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det ser unektelig ut som om du forsøker å dra ut proppen Lars P. :lol:

Skjønner nå at kun en drøy times ferd fra Snarøya ikke er tilstrekkelig langt borte. :blush:

Endret av Nobody

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det ser unektelig ut som om du forsøker å dra ut proppen Lars P. :lol:

Skjønner nå at kun en drøy times ferd fra Snarøya ikke er tilstrekkelig langt borte. :blush:

Du må nok reise 8-9 timer til altså, men da blir det moro også !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da har dette fenomenet også oppstått lokalt. Riktignok bare for et par dager, men nok til å ødelegge mine planer og fridager. Så da får en nøye seg med dette:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7RFcp1Ular8

Den var på grensen til erotisk i denne vinterkulda!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da er det altså +9, oppholdsvær og vindstille. Helt perfekt for et langhodet Loop Multi int spiss på fjærebesøk. Men altså, slett ikke fridag. Det er bare å tusle seg til kjøkkendomenet for å gruse og steke. Slik er livet i jula.

Endret av svensvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ja det er da 5-6 plussgrader her også med regn. Igår kom det 15cm av den hvite faenskapen, så nå har jeg vært ute å flytta på den driten.

Det er ikke godt å gjøre slike anstrengende øvelser i romjula med strekkmerker på bukskinnet etter alle disse herremåltid. Idag får det bli lett kost sa kjærringa, så ble røkelaks nedstemt til fordel for reker. (jippi da blir det laks i morgen, og forhåpentlig ikke snø)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Istid 5? :lol:

Det er slettes ikke trivelig her heller med 12-13 blå, fuktig luft med det hvite helvete fykende. Trøsten må være at man foreløpig slipper å flytte på den. Tror jammen jeg får reise meg for å legge et par pinner til i ovnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Savner godt gammeldags karmøyvintervær, regn, sørvest stiv kuling og mellom 8 og 10 grader . Perfekt sø vær . Ikke mange år siden jeg på akurat denne dagen så årets første fjærmyggvak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Et par dager med minusgrader denne uka. Trimtur i går der vi klatra 400 høydemeter i 20 cm løssnø. Værgudene melder ny runde med plussgrader frem mot helga. Kan det ikke bli orntlig vinter snart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg