Hopp til innhold
SteinarFiske

Linevalg til G. Loomis NativeRun 10' #7

Recommended Posts

Heisann

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny (brukt) stang. En G. Loomis NativeRun 10' klasse 7. Jeg har tenkt til å bruke den etter sjøørret og laks i elv. Jeg fisker mest i små lakseelver på vestlandet.

Når det gjelder valg av line er jeg usikker. Til nå har jeg brukt flyteline på min Loop Mulit 9'6'' #6 med Scierra 4' polyleader fast eller super fast sink hvis jeg har ønsket å fiske dypere.

Jeg har lurt på å kjøpe en flyteline til G. Loomis stanga og en flyt/sink 3. Jeg vurderer også å prøve skyteklump.

Er det noen som har noen anbefalinger i forhold til hel-line eller skyteklump til denne stanga?

Jeg lurer også på hva slags profil og lengde på klump som er hensiktsmessig til speykast. Det blir mest spey og rullekast i disse elvene,da det ofte er veldig trangt.

Jeg har fra tidligere erfaring med guideline presentation line med relativt kort klump. Er dette noe jeg bør vurdere for G. Loomis stanga? Eventuelt Rio Dart?

Svar mottas med stor glede og den største takknemmelighet!!

Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Her er vekter og lengder på klumper som jeg bruker på samme stanga.

Intermediate: 21,5g - 11,2m Guideline

Flyt: 18,0g - 9,8 m Guideline

Flyt/synk3 21,5g - 11,5m Power taper Gudeline #7/8

Synk 2/3 21,5g - 9,7 m Guideline

Synk 3/4 23,4g -9,7m Guideline

Håper dette er til hjelp. Stangen tåler ganske mye og mine klumper synes jeg er meget greie.

Intermediate er nok min favoritt.

Lykke til.

Mvh

Jarle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder