Hopp til innhold
Asbj.R.

Oppdrettssyke igjen.

Recommended Posts

http://www.nordlys.no/nyheter/article6202612.ece

Og dette ligger rett ute i Altafjorden. Skummelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Det som skjer i Altaelva vil ikke få ringvirkninger for den vanlige fisker da det bare er rikmenn og de som bor der som fisker i elva. Har siden jeg var liten hatt lyst til og fiske der oppe, men det lar seg jo omtrent ikke gjøre, så da får bare ALI styre der oppe, kan ikke si jeg får klump i magen av noe som helst angående den elva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det som skjer i Altaelva vil ikke få ringvirkninger for den vanlige fisker da det bare er rikmenn og de som bor der som fisker i elva. Har siden jeg var liten hatt lyst til og fiske der oppe, men det lar seg jo omtrent ikke gjøre, så da får bare ALI styre der oppe, kan ikke si jeg får klump i magen av noe som helst angående den elva.

Det var ei merkelig holdning, kpg. Vanlige folk har jo muligheten til kort de også, det er bare å vinne loddet i trekninga. Til sammenligning kan det i perioder være like vanskelig å få kort i Reisa også, og der risikerer du et utall av de fastboende med sesongkort overtar ditt vald. I tillegg risikerer du å oppleve 2 elvebåter drivende nedover elva med et garn mellom seg. De soper elva tom for laks. Dette har jeg selv sett i elva, og det opplever du ikke i Alta.

Innlegget ditt vitner om dårlig skjult misunnelse.

Meld deg på trekninga til neste år, så skal se du får fiske der du også. Skitt fiske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

På 2 dager i reisa fiskes det flere utenbygds fiskere enn det loddes ut i Alta for hele sesongen. At det fiskes ulovlig før sesong og som du sier med garn(!) er beklagelig. Får håpe elvelaget gir oppsynet til noen som faktisk bryr seg de neste årene. Er ikke direkte misunnelig pga kortene er nærmest utilgjengelige, men man blir jo litt oppgitt av at man sammen med kompiser må vente årevis for og få kort der i elva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er ikke direkte misunnelig pga kortene er nærmest utilgjengelige, men man blir jo litt oppgitt av at man sammen med kompiser må vente årevis for og få kort der i elva.

He he, akkurat der er vi helt enige Kpg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Sjelden gode nyheter fra den bransjen der! :mad2:

Det ser heldigvis ut som ordbruken "pandemi" :blink: i Nordlys var tatt helt ut fra løse lufta! Nyheten var først på NRK og der var det ikke nevnt med et ord at det var andre steder enn i Altafjorden! Heldigvis!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg