Hopp til innhold
Salaren

Middel mot knott og mygg

Recommended Posts

kan gå god for repel 100. jeg også bruker denne.

den sørger for at både mygg og knott holder seg unna. men vær forsiktig ved bruk, dette er tross alt ren gift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

kan gå god for repel 100. jeg også bruker denne.

den sørger for at både mygg og knott holder seg unna. men vær forsiktig ved bruk, dette er tross alt ren gift.

Ren gift ja. Du sier noe der. Er jo noe kliss å smøre på huden og man overfører det lett på fluesnører, fortommer og fluer såvel.

Det greieste hadde jo vært et eller annet middel som man kunne smøre på under solbretten på capsen slik at man slapp å få driten på skinnet. Men noe slikt finnes vel ikke. Ikke røyker jeg heller men når jeg gjør det så synes jeg ikke sandfluene holder seg særlig borte av den grunn heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg brukte eurax i gamle dager på mine Finnmarksturer og det virket, iallefall mot mygg. Kjøpte så en tube og noen år senere og den luktet ikke likedan, men fikk ikke testet den. Så Eurax har iallefall tidligere virket mot mygg, selv om det iflg tuben bare skulle være lindrende mot kløe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Insect repeelant som Guideline solgte fungerer bra på mygg og knott. På mygg fra sør Trøndelag og sørover fungerer vel det meste, til og med mygg melk, men knott er noe helt annet. Mygg nord for Trondheim har jeg ennå ikke foret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg