Hopp til innhold

Recommended Posts

Det er garantert mange her med god peiling på stroft fortommer så jeg ønsker og stille et parr spørsmål til disse personene med felterfaring med stroft.

For og hjelpe til litt så kan jeg si såppas at det kun er ørret som står på planen. Alt mellom 70 grammere til trønderørret fra "hemmelige" vassdrag. Små bekker og svære innsjøer.

Hva slags diametere burde jeg ha? Har hørt at man ikke burde ha mer en 10 mm forskjell mellom hver knute. ( Jeg har noen ferdig fortommer sånn i tilfelle knutesatan kommer)

Er 10 mm fortom nødvendig eller burde jeg danke ut den?

Glinser stroft sine fortommer? Har lest om slike tillfeller.

Er det viktig at en fortom er myk, og isåfall er stroft sine fortommer myke.

Hva er forskjellen mellom disse?

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fortommer/Fortom---spoler/Stroft-GTM/Stroft-GTM-tippetspole-25meter-129945-p0000061311.aspx

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fortommer/Fortom---spoler/Stroft-ABR/Stroft-ABR-tippetspole-25meter-129931-p0000061297.aspx

Hva er forskjellen på GTM og ABR?

Er den ekstra prisen på ABR'en verdt det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder

Jeg har brukt Stroft ABR tippetspole 0.14 kombinert med Rio Trout leader 12` - 0,152mm./2,3kg mye i det siste.

Stroft er absolutt en fortom/spiss som funker, men du har nok rett i at den glinser hvis den er/har blitt krøllete, derfor viktig å strekke den ut så den ligger pent i vannflimmeret.

Har brukt denne komboen i hele sommer og fått masse fisk (for det meste ørret i stille vann).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på sosiale medier/andre steder